نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

فرزندانمان را به سمت آگاهی از توانمندی‌های کشور سوق دهیم

کاشمر (پانا) - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت نوجوان و جوانان را باید به سمت آگاهی از توانمندی‌های کشور سوق داد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
فرزندانمان را به سمت آگاهی از توانمندی‌های کشور سوق دهیم

آیین بزرگداشت هشتاد و پنجمین سالروز شهادت شهید آیت الله مدرس در آرامگاه شهید مدرس با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر اقتصاد و مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی و مسئولین ترشیز برگزار شد.

عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت سالگرد آیت‌الله مدرس گفت: آیت‌الله مدرس یک مجاهد آگاه و فیلسوف بیدارگر، فقیهی روشن و متعهد و مفسری عامل بود و اگر زندگی شهید مدرس را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که این‌ شهید والامقام چیزی نگفت که خود عامل به آن نباشد.

وی افزود: شهید مدرس در یک زمان و گذر تاریخی هم در مقابل استبداد و استعمار و هم در برابر استکبار نوین مبارزه می‌کرد، مرزها را تشخیص می‌داد و راه مستقیم را از دل همه تاریکی‌ها مشخص می‌کرد. امروز که این مسائل را بررسی می‌کنیم، ساده است، اما در آن زمان قرار گرفتن و تشخیص آن، قوت درونی می‌طلبید و شهید مدرس مبارزی شکست‌ناپذیر و سازش‌ناپذیر بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تأکید بر جهاد تبیین که فرموده و خواست مقام معظم رهبری است یادآور شد: در کشور آمریکا که حمل سلاح برای مردم با دریافت یک گواهی پزشکی آزاد است در کدام اعتراض خود سلاح حمل می‌کردند؟

وی با بیان اینکه آمریکا دشمن درجه یک ایران و جهان اسلام است، افزود: چگونه است که در کشور ما جنایت داعشی انجام می‌گیرد اما آیا همین جنایت داعشی را اعتراض عنوان می‌کنند؟

وی در پایان بیان کرد: جهاد تبیین را جدی تر بگیریم و نوجوانان و جوانانمان را به سمت آگاهی از توانمندی‌های کشورمان سوق دهیم و زمینه این آگاهی افزایی را فراهم کنیم.

سید علی‌محمد سرابی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی نیز در این مراسم بیان کرد: باید ریشه‌های حقیقی انقلاب اسلامی را در سیر و سلوک شهید مدرس جستجو کرد.

وی افزود: اگرچه شهید مدرس در دوران خفقان رضاخانی زندگی کرد و شیرینی دوران انقلاب اسلامی را نچشید، اما پرچم‌دار انقلاب اسلامی است و اگر این شهید می‌تواند برای امام راحل که تحول‌آفرین بود، در قرن حاضر الگو باشد، چرا برای مسئولان، جوانان و تمامی آزادی‌خواهان جهان به خصوص کشورهای اسلامی و جهان اسلام الگو نباشد؟

مدرس مصداق سخن هایی که بیان می کرد، بود

حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک‌بین نماینده مردم ترشیز نیز در مراسم هشتاد و پنجمین سالروز شهادت آیت الله مدرس ضمن تبریک ولادت حضرت زینب اظهار کرد: مدرس، مصداق سخن هایی که بیان می کرد بود، نمی گفت باید فلان باشیم و از آنچه بود گزارش می داد و می‌گفت من سخن حق را می گویم، چون از هیچ کس، هیچ چیزی نمی خواهم؛ بنابراین از احدی جز خداوند نمی ترسم.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم در تراز مدرس باشیم و خودمان را برای مدرس شدن مهیا کنیم و در مسیر مدرس قدم برداریم.

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار