سلاجقه در دیدار با وزیر امور خارجه مصر مطرح کرد؛

پیشرفت‌های دانش‌بنیان ایران در حوزه محیط‌زیست برای سازگاری با تغییر اقلیم

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با وزیر امورخارجه مصر و رئیس ستاد برگزاری بیست و هفتمین نشست تغییر اقلیم و دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت‌های دانش‌بنیان ایران در حوزه محیط‌زیست برای سازگاری با تغییر اقلیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با وزیر امور خارجه مصر، ضمن تشکر از برگزاری شایسته کاپ 27 گفت: علیرغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و عدم تحقق کامل اهداف ایران برای برنامه‌های تغییر اقلیم، پیشرفت‌های دانش‌بنیان گسترده‌ای در حوزه محیط زیست به ویژه در حوزه سازگاری در ایران صورت گرفته است.

سلاجقه افزود: دولت سیزدهم ارتقای روابط با کشورهای همسایه و مسلمان را در اولویت قرار داده است، در این راستا ایران میزبان نشست وزرای محیط زیست در تابستان گذشته بوده و در اعلامیه تهران بر ضرورت تشکیل سازمان همکاری‌های منطقه‌ای و صندوق محیط زیست منطقه‌ای تاکید شده است.

سامح شکری، وزیر امورخارجه مصر و رئیس ستاد برگزاری بیست و هفتمین نشست تغییر اقلیم در دیدار با سلاجقه گفت: حضور هیات ایرانی در سطح معاون رئیس‌جمهوری در این کنفرانس نشان‌دهنده اهمیت موضوع تغییر اقلیم و روابط دو کشور است.

وی افزود: تغییرات اقلیمی بعد از موافقتنامه پاریس و بسته گلاسکو اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وزیر امورخارجه مصر با اشاره به همکاری و تعامل ایران و مصر از طریق عضویت در گروه‌های 77 و چین و همسویی منافع دو کشور در بسیاری از موارد، تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف کنوانسیون انعطاف کلیه کشورها ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار