مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران مطرح کرد

هر مدرسه باید مکتبی برای سوق دانش‌آموزان به سوی کتابخوانی باشد

شهرری (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مدرسه شاهد لاله‌ها ناحیه یک شهرری، گفت هر مدرسه می‌بایست مکتبی بزرگ باشد و دانش‌آموزان را به سوی کتابخوانی سوق دهد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
هر مدرسه باید مکتبی برای سوق دانش‌آموزان به سوی کتابخوانی  باشد

آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محسن نوروزیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری، علیرضا زندوکیلی، مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی کل کشور، همکاران اداری و کادر دبستان‌ شاهد لاله‌ها ناحیه یک شهرری برگزار شد.

مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اهمیت کتاب ‌و کتابخوانی، گفت: هر مدرسه می‌بایست مکتبی بزرگ باشد که دانش‌آموزان را به سوی کتابخوانی سوق دهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: لازم است کتاب‌هایی را برای مدارس ارسال کنیم که جنبه فرهنگی داشته باشند و دانش‌آموزان با خواندن آن‌ها با دنیای دیگری از کتاب آشنا شوند.

وی افزود: از آن جا که علاقه هر فرد برای کتابخوانی متفاوت است، از همکاران حاضر، تقاضا می‌شود که با تهیه کتاب‌هایی از جمله داستانی‌، مذهبی، علمی‌، آموزشی و ... دانش‌آموزان را تشویق بر خواندن کتاب کنند و باعث رشد فکری آنها در جوامع بشری شوند.

در ادامه محسن نوروزیان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در حاشیه مراسم امضاء تفاهم‌نامه کتابخانه‌ای، اظهار کرد: زیباسازی کتابخانه‌های مدارس و در نظر گرفتن جوایزی در خصوص خوانش کتاب، می‌تواند تأثیر مثبتی بر دانش‌آموزان بگذارد و آنها را در این مسیر، مسیر دوستی با کتاب، هدایت کند.

وی در ادامه بیان کرد: امید است این تفاهم‌نامه به برکت خون شهدا بتواند در مسیر تعلیم و تربیت ناحیه یک شهرری مؤثر و مسیر رشد و تکامل دانش‌آموزان را بیش از پیش فراهم کند.

همچنین علیرضا زندوکیلی، مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی کل کشور با اشاره به نقش وزارت آموزش و پرورش در مسیر ترویج فرهنگ کتاب تصریح کرد: وزارت‌ آموزش و پرورش از مهم‌ترین نهادها است که کارکرد مهمی را در کشور دارد و وظیفه همگانی ما این است که برای گسترش و‌ پیشرفت این نهاد تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: از همکارانی که در این عرصه فعالیت دارند انتظار می‌رود که با زیباسازی کتابخانه‌های عمومی در رشد و ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک بزرگی به آینده کشور در بحث پررنگ شدن نهاد کتابخوانی، کمک شایانی در این امر بسیار مهم در جوامع مختلف داشته باشند.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا هاشم‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار