میرکاظمی:

لایحه بودجه اول آذر به مجلس ارسال می‌شود

در حد توان دولت مشکلی برای اجرای مصوبه افزایش حقوق کارکنان ندارد

تهران (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت لایحه بودجه سال آینده در موعد قانونی به مجلس می‌رسد؛ ما در تلاش هستیم که لایحه بودجه اول آذر به مجلس ارسال شود.

کد مطلب: ۱۳۲۰۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
لایحه بودجه اول آذر به مجلس ارسال می‌شود

مسعود میرکاظمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، اظهار کرد: در مجلس در مواردی هزینه‌ها را افزایش و در مواردی هزینه را کاهش دادند. دولت از اول شهریور گفته بود حقوق‌ها افزایش یابد که در مجلس قرار بر اول مهر شد که اینجا صرفه جویی شد. بخش‌هایی در صحن افزوده شد که مورد مخالفت ما و کمیسیون برنامه و بودجه بود و درخواست دولت این بود که حذف شود، زیرا مازاد بودجه‌ای بود که مورد موافقت دولت و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بود. امیدوارم شورای نگهبان به این مواردی که در صحن به لایحه افزوده شد، رسیدگی کند. در حد توان دولت مشکلی برای اجرای این لایحه ندارد.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده در موعد قانونی به مجلس می‌رسد و اکنون بحث روی تدوین برنامه هفتم است، افزود: سازمان برنامه و بودجه به طور هم زمان در حال تدوین لوایح برنامه هفتم و بودجه سال آینده است. قاعدتاً یکی از اینها زودتر باید به مجلس ارسال شود و ما در تلاش هستیم که لایحه بودجه اول آذر به مجلس ارسال شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره وضعیت پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی در لایحه بودجه سال آینده نیز گفت: هنوز بررسی لایحه به این قسمت نرسیده است و فعلا منابع و مصارف در حال بررسی است تا منابع و مصارف، درآمد‌ها و حقوق مشخص شود؛ بحث یارانه مربوط به تبصره ۱۴ بودجه و در حوزه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها است. همین میزان یارانه، سال آینده نیز پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار