مدیرکل آموزش و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران:

آموزش و‌ پرورش همواره سنگ صبور نظام است

رودهن (پانا) - مدیر‌کل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران، آموزش و‌ پرورش را همواره‌ سنگ صبور نظام در جهت حفظ و استواری ارزش‌های ملی و میهنی در میان نسل‌های آینده‌دار انقلاب معرفی کرد که در این زمینه فعال و پویا عمل می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۱۸۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و‌ پرورش همواره سنگ صبور نظام است

جلسه بصیرتی و توجیهی پیرامون هجمه‌های موجود به سمت دانش‌آموزان و مدارس در آموزش و‌ پرورش رودهن با حضور علی قشقاقی، مشاور استاندار تهران و‌ مدیر کل امنیتی استانداری تهران، مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، سرهنگ یدالله نجفی فرمانده سپاه ناحیه دماوند، عبدالوهاب امیری بخشدار رودهن، دکتر فریبا دوکانه‌ای مدیر دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، زهرا رستمی مدیر آموزش و‌پرورش، معاونان، کارشناسان و‌ کلیه مدیران مدارس آموزش و‌پرورش رودهن در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

در ابتدای این جلسه زهرا رستمی مدیر آموزش و‌پرورش رودهن ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به حاضرین اظهار کرد فرهنگیان رودهن با وجود هجمه های دشمنان نظام به سمت دانش‌آموزان‌، تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا با رهنمون‌های مقام معظم رهبری و آرمان نظام مقدس انقلاب اسلامی بتوانند رهاوردی عظیم در جهاد تبیین برای دانش‌آموزان به ارمغان آورده تا این کشور همیشه بر قله‌های افتخار و سربلندی بدرخشد.

همچنین مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و‌پرورش شهرستان های استان تهران در این جلسه ضمن سپاس و قدردانی از تمامی همکاران رودهن و‌ عذرخواهی به دلیل کم و کاستی های موجود، مطرح کرد: همگی ما معلم هستیم و به هیچکس اجازه نمی‌دهیم که از ما بخواهد کاری غیر از معلمی انجام دهیم چه در نوع رسانه‌ای، امنیتی، اقتصادی و یا هر موضوع دیگر؛ وظیفه ما معلمی است و به کارمان کاملا مسلط هستیم و تا جایی که توان داشته باشیم بهترین را انجام خواهیم داد و اهتمام به این موضوع خواهیم داشت که همیشه در تعلیم و تربیت بهترین باشیم تا فرزندانی متعهد و با بصیرت تربیت کنیم.

وی در ادامه، افزود: براساس بررسی های انجام شده توسط تحلیل‌گران امنیتی این نتیجه حاصل شده است که دانش آموزان و جوانانی که به گفتگو دعوت شدند و اتفاقاتی که کف میدان در حال وقوع است، ۶۵% موضوع تخلیه هیجانی است، ۱۵ درصد اقتصادی و ۱۰ درصد مسائل خانوادگی و پنج درصد آن مسائل سیاسی و مباحثی جز این موارد مطرح نیست.

بهرامی در بخشی دیگر با گریزی به نقش و اهمیت آموزش و‌پرورش، سند تحول بنیادین و‌ نقش اساسی تربیت و‌ کار معلمان، تصریح کرد: آموزش و پرورش همواره سنگ صبور نظام است، همه ما می‌دانیم که دانش آموزان و همکاران ما مقصر نیستند. پیشنهاد من به خودمان و همه بزرگواران این است دو کار انجام دهیم؛ اول اینکه سهم خودمان را بشناسیم و دیگران را هم متوجه سهم خودشان از تعلیم و تربیت کنیم. دانش آموزی که از مدرسه بیرون می آید، دیگر یک شهروند محسوب می‌شود و دانش آموز نیست. وظیفه من یا همکار فرهنگی رسالتی است که در مدرسه داریم و بقیه ماجرا وظیفه شهرداری و نیروی انتظامی است؛ به عبارتی برطبق آیه‌ای از کلام الله در سوره بقره که می‌فرماید هر کسی پاسخگوی اعمال و رفتار خودش است، نمی خواهم بگویم که ما وظیفه و مطالبه گری و تفکر را نداریم، بلکه به اندازه سهم خود باید پاسخگو باشیم.

تخلفات جزئی را در آموزش و‌پرورش تعمیم کلی ندهیم

مدیر کل آموزش و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز گفت: لازم است تا در آموزش و پرورش رسالت تربیتی خودمان را درست انجام دهیم؛ علی رغم همه دغدغه‌های معیشتی مالی، اقتصادی سیاسی و غیره؛ چه بسا اکثر همکاران وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند و نباید استثنا‌ئات را به کل تعمیم داد بلکه کلیه این موارد و‌ کاستی‌ها در هیئت رسیدگی به تخلفات باید بررسی و ارزیابی شود و‌ تصمیم‌گیری صورت گیرد‌ و نباید به نهادهای دیگر راه یابد.

در ادامه علی قشقایی مشاور استاندار و مدیر کل امنیتی استانداری تهران نیز در این جلسه، ضمن اشاره به وقایع اخیر کشور و ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی مردم اظهار کرد: شکاف بین اقشار و دو قطبی کردن جامعه از اهداف از پیش تعیین شده معاندان کشور همیشه بوده و‌ هست و در حال حاضر این افراد با سواستفاده زیرکانه از مسأله حجاب درصدد از بین بردن وحدت و امنیت در این کشور هستند؛ درصورتی که در هیچ زمان و دوره‌ای با تدابیر انقلابی و جهادی، این افراد نتوانسته و‌ نخواهند توانست به اهداف شومی که در راستای اهداف ضدانقلابی مطرح شده خودشان است، دست یابند.

وی در ادامه ضمن اشاره به بحث مطرح جامعه تصریح کرد: ضرورت جامعه در حال حاضر با وجود این دشمنی‌ها، بینش و بصیرت است که پشت و پناه کشور باشیم تا وحدت و یکپارچگی‌‌ ما دستخوش عناد و اهداف شوم دشمنان نشود و بی‌شک فرهنگیان در صف مقدم ایجاد این بینش و روشنگری در مدارس هستند.

در ادامه صحبت‌های قشقاقی به بحث و تبادل نظر پیرامون ایجاد بصیرت با توجه به وقایع کشور با حاضرین پرداخت.

خبرنگار: ویدا آزادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار