‌حسین امیدی*

‌رسالت تبدیل تهدید به فرصت

‌جمهوری اسلامی ایران فراز و نشیب‌های بسیاری را به خود دیده است و به لطف و عنایت خداوند و توجهات ‌امام عصر(عج) و همچنین رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و حمایت مردم شریف ایران، امروز آن‌چنان توانمند است که می‌تواند هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کند.

کد مطلب: ۱۳۱۸۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
‌رسالت تبدیل تهدید به فرصت

دشمنی‌ها، اغتشاشات و تحرکات معاندان که در این چند هفته، در کنار آسیب‌ها، تهدید‌ها و هزینه‌هایی که بر ملت بزرگ ایران تحمیل کرد، فرصتی‌هایی را نیز برای نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده است. این فرصت‌ها را می‌توان در ابعاد مختلف از جمله سیاست خارجی، بعد امنیتی ژئوپولیتیک و ژئواستراتژیک بررسی کرد.

کشور ایران، در سیاست خارجی از نظر ژئو‌پلتیکی و ژئو‌استراتژیکی با ۱۵ همسایه هم‌مرز است. متاسفانه، برخی همسایگان حسن هم‌جواری را به جای نمی‌آورند و بازیچه وعده‌های گروه‌های معاند اپوزیسیون و جنایتکار ضد انقلاب و رژیم صهیونیستی می‌شوند. برخی همسایگان حوزه جنوبی قفقاز با ایجاد زمینه فعالیت‌های تروریستی و صهیونیستی و میزبانی از معاندان و دشمنان ملت ایران، مشکلات و تهدیدهایی به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم متوجه نظام می‌کنند. اما حضور مقتدرانه و موثر نیروهای نظامی و انتظامی و سربازان گمنام امام عصر(عج) و واکنش مناسب نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش‌هایی نظیر رزمایش ارس و نیز حملات کوبنده به مقر تروریست‌ها و حامیان آن‌ها در اقلیم کردستان عراق ضربات جدی به حزب کومله و دموکرات و منافقان وارد کرد و هرگونه تهدید ارضی را دفع و در نطفه خفه کرد.

تعامل مناسب با سران کشور ارمنستان در کنار پیام اقتدار رزمایش ارس و ضربات مهلک بر پیکر نحیف کومله و دموکرات و منافقان، حاکی از فعالیت موثر دستگاه دیپلماسی و نیروهای میدانی در راستای گسترش عمق دفاعی و حضور راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه بود. تغییرات سیاسی اخیر در کشورهای عراق و لبنان و سوریه و سرزمین‌های اشغالی در این راستا ارزیابی می‌شود.

همگان وظیفه دارند تا با رعایت جانب عدل و انصاف انتقادات به‌حق مردم را رصد و احصا‌ کنند و به مسئولان برسانند. باید انتقادات مردمی را به‌صورت آگاهانه، هدفمند و حکیمانه به دولت مردمی برسانند و البته تاکید دارم که از جانب انصاف و عدل فاصله نگیریم. متاسفانه شاهد هستیم که برخی از جریانات به اصطلاح عدالت‌خواه دچار افراط و تفریط هستند و با بزرگنمایی برخی مسائل و طرح آن‌ها در جای نامناسب مشکلاتی دوچندان پدید می‌آورند.

خادم راستین مردم ایران، ‌آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی جمهوری اسلامی ایران، شبانه‌روز تلاش می‌کند تا مشکلات مردم کم و کمتر شود. پیشرفت‌های فراوانی در عرصه داخلی و خارجی حاصل شده است که بر دوست و دشمن عیان است. ما موظف هستیم تا در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی از ایشان حمایت کنیم. در برخی وزارت‌خانه‌ها و بخش‌های اجرایی مشکلات و نقص‌هایی وجود دارد اما نباید زمینه سوء‌استفاده ‌برای جریانات مغرض و غیر منصف فراهم شود.

‌بسیاری از دلسوزان نظام می‌دانستند که فضای مجازی در کنترل جریانات غرب و ایادی صهیونیستی است و لازم بود تا با تهدیداتی که از این فضا به کشور تحمیل می‌شود مقابله شود. ‌دولت مردمی در اجرای طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی با مشکلاتی روبه‌رو بود که اغتشتات اخیر و مشخص‌شدن میزان نفوذ دشمنان قسم‌خورده انقلاب در فضای مخرب ضد ملی، ضد انسانی و ضد خانواده مجازی باعث شد تا این طرح ‌با قدرت مطرح و بررسی شود و تصمیم‌گیری برای اجرای آن با قدرت انجام شود. بی‌شک بخل، رشک، حسد و دشمنی معاندان نظام در فضای مجازی آشکار شد و کینه دشمنان از پیشرفت‌های ایران اسلامی بر همگان نمایان گشت.

اغتشاشات و اعتراضات غیر مدنی و خشن اخیر به‌خوبی مسائل پشت پرده را روشن‌ و نیت حامیان خارجی و صهیونیزم جهانی را بیش از پیش مشخص کرد. امروز تردیدی وجود ندارد که احزاب منفور و غیر مردمی کومله و دموکرات و فرقه‌های شیطانی رجوی و منافقان کوردل چه سودایی در سر دارند و چهره کریه و ریاکارانه پیاده نظام آن‌ها که با تزویر در درون نظام اسلامی رخنه کرده بود برای همگان مشخص شد.

تهدید نیز به فرصت تبدیل شد و نظام اسلامی می‌تواند با پالایش عناصر فاسد و ریاکار گام دوم انقلاب را با قدرت بیشتری بردارد. ‌نعمت و سعادت زیستن در عصر زعامت و ولایت مقام معظم رهبری جای شکر دارد. تبعیت از حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، تنها راه ما برای گذر از این چنین بزنگاه‌های تاریخی است. توکل بر ذات اقدس الهی، تمسک به حبل الله متین و پیروی از منویات امام خامنه‌ای رمز پیشرفت ایران اسلامی است. ماموم باید به امامش اقتدا نماید. بر همه فرض است که چنین باشند. باید گوش و چشم ما در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی باید به کلام ایشان باشد. امام خامنه‌ای در حال تثبیت تمدن ایرانی-اسلامی و حکومتی هستند که امتداد آن حکومت امام زمان ارواحنا فداه است. ما به این کلام رهبری ایمان داریم که دشمنی با ایران اسلامی به‌خاطر پیشرفت‌هایی است که جوانان این مرز و بوم به آن دست یافته‌اند. معاندان نمی‌خواهند ایران قوی و مقتدر به آنچه شایسته آن است برسد. به امید خدا در آینده، حکمرانی اسلام بر جهان گسترده می‌شود و اقدامات خبیثانه دشمنان در جهت ممانعت از پیشرفت ملت بزرگ ایران کار به‌جایی نخواهد برد.

*عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار