معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش استان همدان مطرح کرد؛

تعلق دبیرخانه فیلم و هنرهای نمایشی به استان همدان، ماحصل چهل‌ودومین جشنواره امید فردا

همدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش استان همدان گفت عملکرد قوی چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری امید فردا، سبب تعلق دبیرخانه فیلم و هنرهای نمایشی به استان همدان شد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تعلق دبیرخانه فیلم و هنرهای نمایشی به استان همدان، ماحصل چهل‌ودومین جشنواره امید فردا

مجتبی قمری در گفت‌وگو با پانا گفت: دبیرخانه فیلم و هنرهای نمایشی با توجه به زیرساخت‌ها، توانمندی‌های استان و همکاران آموزش و پرورش که نمود آن در چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری امید فردا قابل مشاهده بود به استان همدان تعلق گرفت که در تیر ماه سال جاری میزبان برگزیدگان این هنر در سراسر کشور می‌باشد.

وی افزود: چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری امید فردا با مدیریت فرزاد لباسی، کارشناس مسئول حوزه فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان همدان از تاریخ ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل کانون مهدیه استان همدان با حضور دانش‌آموزان برگزیده استان و هیات داوران شروع به کار کرد.

قمری عنوان کرد: این جشنواره در ۵ سرفصل (هنرهای آوایی، نمایشی، ادبی، دستی - تجسمی و رسانه و فضای مجازی) و ۸۸ گرایش تعریف شد که پس از نام‌نویسی ۴۴ هزار نفر در سامانه نورینو و دریافت ۲۲ هزار اثر از تمامی مناطق استان منجر به داوری و ارزیابی ۸ هزار اثر شد.

وی تصریح کرد: از آثار داوری شده در بخش هنرهای آوایی و نمایشی ۱۳۲۰ اثر از سراسر استان به جشنواره راه پیدا و در معرض دید هیات داوران و تماشاگران گذاشته شد که با توجه به افزایش سهمیه امسال از هر رشته دو اثر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

مجتبی قمری بیان کرد: در این جشنواره دانش‌آموزان دختر و پسر، متوسطه اول و دوم، همه مناطق ۱۹ گانه استان در گروه هنرهای آوایی در بخش‌های سرود، تک خوانی، تک نوازی و هم نوازی و در گروه هنرهای نمایشی در بخش‌های نمایش صحنه‌ای، تئاتر، نقالی و نمایش‌نامه خوانی و نمایش عروسکی به رقابت پرداختند.

وی تاکید کرد: قابل ذکر است که نمایش آثار در جمع دانش‌آموزان علاقمند، منجر به افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان، تسلط آن‌ها در امر اجرا، انتقال تجربه، گرفتن ایده‌های جدید و پی بردن به ایرادات کاری آن‌ها می‌شود که زمینه ساز پیشرفت‌های آنها در آینده می‌گردد.

در حاشیه این مراسم مسئولان استانی از جمله مهدی اخوان، مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، فاطمه ستاری و رسول شیدایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان بازدیدی از اجراهای دانش‌آموزان داشتند.

قابل ذکر است در پایان مراسم و پس از اعلام برگزیدگان توسط هیات داوران از برگزیدگان راه یافته به مرحله کشوری تقدیر بعمل خواهد آمد.

خبرنگار پانا: ثمینه نوری

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار