معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان:

سرود‌های مدارس باید جنبه‌ تربیتی داشته باشند

همدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت سرودهایی که در جشنواره اجرا می‌شوند، باید جنبه‌ تربیتی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۷۰۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
سرود‌های مدارس باید جنبه‌ تربیتی داشته باشند

مجتبی قمری گفت: فعالیت‌های مختلف بهانه‌ای برای تربیت بهتر دانش‌آموزان است؛ ما باید دنبال محتواها و فعالیت‌هایی باشیم که برای دانش‌آموزان در مدرسه امید آفرین و انرژی بخش باشد و با همکاری دانش‌آموزان افتخارات استانی را به نمایش بگذاریم.

وی افزود: از افراد و گروه‌هایی که به مرحله استانی راه پیدا کردند استقامت و پشتکار می‌خواهیم. زیرا گروه‌هایی که به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و گروه‌هایی که انتخاب می‌شوند تا بعدا تایید نهایی شوند؛ باید بتوانند خودشان را در تراز ملی قرار دهند.

قمری گفت: سرودهایی که تا کنون در مدارس اجرا می‌شدند تنها صدای گروه سرود دیگری را تکرار و اجرا می‌کردند و سرود از جنبه‌ تربیتی خودش خارج شده بود.

وی ادامه داد: این اتفاق در سطح کشور و همدان رخ داد و ما تا جایی که توانستیم با همکاران پیگیری کرده تا از این جنبه‌ که از سر خلاف جریان تربیت ایجاد شده بود، جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: هرچقدر بتوانیم گروه‌های سرودی داشته باشیم که اثر و کارکرد اجتماعی داشته باشند و در جامعه برای ما موج ایجاد کنند، کار ما اثر بخش‌تر خواهد بود.

مجتبی قمری افزود: مدیران محترم کانون‌ها و کارشناسان فرهنگی هنری ادارات استعداد‌های خاص را شناسایی کردند تا به مرحله استانی راه پیدا کنند؛ همچنین بر آن شدند استعداد دانش‌آموزان علاقه‌مند در کانون‌های فرهنگی هنری، در زمینه‌های مختلف شناسایی و دوره‌های تخصصی در کانون‌ها برای آنها برگزار شود.

قمری گفت: دانش‌آموزان با گذراندن دوره‌های تخصصی در کانون‌های فرهنگی هنری می‌توانند با شروع سال تحصیلی بعدی به عنوان مربی در مدرسه حضور پیدا کرده و به سایر دانش‌آموزان نیز آموزش بدهند.

دانش‌آموز خبرنگار پانا: شیما ویس مرادی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار