برگزاری یادواره شهدای فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز؛

پرنیان: شهدای فرهنگی ‌در میدان تعلیم‌و‌تربیت و میدان نبرد‌ ‌درخشیدند

شیراز (پانا) - با حضور نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس، مدیرکل و معاون پرورشی سازمان آموزش و پرورش، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز و جمعی از فرهنگیان ناحیه، یادواره شهدای فرهنگی ناحیه دو آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۲۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
پرنیان: شهدای فرهنگی ‌در میدان تعلیم‌و‌تربیت و میدان نبرد‌ ‌درخشیدند

در این مراسم که ابراهیم عزیزی و جعفر قادری نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس، مدیر کل آموزش و پرورش فارس، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز، معاون پرورشی اداره کل، رییس بسیج فرهنگیان و جمعی از مدیران و معلمان ناحیه حضور داشتند، گوشه‌ای از دلاوری‌های رزمندگان در دفاع مقدس توسط سخنرانان بازگو شد.

در ابتدای این مراسم مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز ضمن عرض خیرمقدم به حاضران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: شهدا تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا کشور به ساحل امنیت برسد.

وی با اشاره به ۱۶شهید فرهنگی ناحیه دو شیراز گفت: شهدای فرهنگی ما با حضور خود در میدان تعلیم و تربیت و میدان نبرد، در هر دو میدان درخشیدند و از خود رشادت‌های بسیاری به جا گذاشتند.

بهروز پرنیان در پایان اظهار امیدواری کرد که همگان دنباله‌رو راه شهدا باشند و افزود: امروز در هجوم های ناجوانمردانه دشمن، باید با بصیرت و روشنگری، در مسیر تداوم انقلاب اسلامی کوشش کنیم.

در ادامه این مراسم ابراهیم عزیزی، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن اشاره به مقاطع مختلف دوران دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس موجب استحکام نظام اسلامی شد.

وی که خود از یادگاران دفاع مقدس است، افزود: دشمن با خطاهای راهبردی خود جنگی را به سرکردگی صدام بعثی به کشور ما تحمیل کرد، اما در نهایت ذلیل و زبون و مفتضحانه شکست خورد، اما کشور ما روز به روز مقتدرتر از دیروز در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفت که این توفیقات حاصل رشادت ها و شجاعت های رزمندگان به ویژه شهدای گرانقدر بود.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در اعتلای کشور نیز گفت: آموزش و پرورش مبدا همه تحولات بنیادین است و فرهنگیان ما می توانند خالق بزرگ ترین تحولات در این میدان مهم و اثرگذار باشند. همچنان که شهدای فرهنگی در دوران دفاع مقدس، از خود افتخارها آفریدند.

عزیزی در پایان با تقدیر از دست‌‌اندرکاران برگزاری یادواره شهدای فرهنگی ناحیه دو گفت: این یادواره‌ها باید برگزار شود تا نسل جوان ما بداند که چه انسان‌های بزرگی از این آب و خاک دفاع کردند تا امنیت کشور حفظ شود و ما همه باید قدردان آن عزیزان باشیم.

در ادامه این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی، به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: با تاسی به سند تحول بنیادین و بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب، تقویت رویکرد تربیتی در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوانیم این اماناتی که در اختیار داریم را در مسیر شهدا هدایت کنیم.

وی با تقدیر از مدیران ناحیه دو آموزش و پرورش شیراز در برپایی این مراسم معنوی اظهار کرد: انتظار داریم که هر کلاس درس یک ستاد اقامه نماز باشد چرا که بهترین ظرفیتی که می تواند ما را در ادامه راه شهدا مستدام نگه دارد، اقامه نماز است.

عسکری در پایان گفت: امسال دو موضوع توسعه زیارتگاه فرهنگیان در مشهد و اردوگاه دانش آموزی در جوار آرامگاه شهید سلیمانی را در دستور کار داریم که امید است بتوانیم به مدد شهدا و کمک همگی آن را به سرانجام برسانیم.

خاطره‌گویی یکی از یادگارهای دفاع مقدس پایان بخش این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار