تعدادی پرونده پلاک باغ گرفت

تهران (پانا)- اعضای شورای اسلامی شهر تهران تکلیف باغ یا غیر باغ بودن تعدادی دیگر از پرونده‌های پلاک ثبتی را مشخص کردند.

کد مطلب: ۱۳۰۸۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تعدادی پرونده پلاک باغ گرفت

در نود و یکمین جلسه شورا، چندین مورد پرونده پلاک ثبتی باغات مورد بررسی اعضا قرار گرفت. اولین پرونده پلاک ثبتی، ملکی به مساحت 890 متر واقع در منطقه 1 با سند مالکیت یک قطعه باغ، حد نصاب درختان را دارا بوده و تصاویر هوایی نیز موکد باغ بودن است، بنابرین این پلاک بر اساس نظر کمیسیون و با 14 رای موافق، باغ اعلام شد.

پلاک ثبتی بعدی، ملکی به مساحت 4903 متر واقع در منطقه 1بود که حد نصاب درختان را با 196 اصله درخت داشت و در سال 1396 به عنوان یک قطعه باغ مشجر سند خورده است، تصاویر هوایی هم گستره انبوه پوشیده از درختان سبز را در خصوص این ملک تایید می‌کنند، به این ترتیب پلاک فوق نیز با نظر کمیسیون و کسب 14 رای موافق، به عنوان باغ تایید شد.

سومین پلاک ثبتی، ملکی به مساحت 45868 در منطقه 22 بوده و سند آن یک قطعه زمین بوده و شامل حد نصاب درختان و رای ماده 12 نمی‌شد و در بررسی تصاویر هوایی هم مستنداتی دال بر باغ بودن آن مشاهده نشد، بر اساس این شرایط و با 14 رای موافق، غیرباغ اعلام شد.

چهارمین پلاک ثبتی به مساحت 1171 متر در منطقه 1 واقع شده بود که این پلاک حد نصاب درختان را نداشته و با وجود آنکه سند آن یک قطعه زمین مفروض از باغ ثبت شده بود اما با توضیح ریاست شورا مبنی بر اینکه صرف باغ بودن سند مادر نمی‌تواند دلیل بر باغ بودن باشد، این ملک با 10 رای موافق، غیرباغ اعلام شد.

پلاک ثبتی بعدی به مساحت 69/643 واقع در منطقه 12 بود. این پلاک حد نصاب درختان را نداشته و مشمول رای کمیسیون ماده 12 نیز نمی‌شد که بر این اساس با 13 رای موافق، غیرباغ شمرده شد.

در مورد بعدی پلاک ثبتی به مساحت 800 متر واقع در منطقه 1 مورد بررسی اعضاء قرار گرفت. این پلاک حد نصاب درختان را دارا بوده و سند آن یک قطعه زمین بود. این ملک با تذکرات اعضاء مبنی بر اینکه دارای پروانه ساخت بوده و زمین محسوب می‌شده، و با توضیح ریاست شورا بر این اساس که نوعیت زمین ارتباطی به سند ندارد، در نهایت با 12 رای موافق، باغ اعلام شد.

پلاک ثبتی دیگری به مساحت 1722 متر واقع در منطقه 20 در این جلسه مورد بررسی اعضاء قرار گرفت. این پلاک حد نصاب درختان را نداشت و اما سند آن باغ بوده، بنابراین با نظر کمیسیون و با 15 رای موافق، باغ اعلام شد.

در ادامه اعضاء به بررسی پلاک ثبتی دیگری به مساحت 700 متر واقع در منطقه 1 پرداختند که در جریان آن این پلاک حد نصاب درختان را نداشت و سند آن یک قطعه زمین بود. این پلاک با 14 رای موافق، غیر باغ شمرده شد.

مورد بعدی پلاک ثبتی به مساحت 718 واقع در منطقه 1 بود که مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت. این پلاک به دلیل گستره غالب سبز بنا بر تصاویر هوایی با نظر کمیسیون و با 15 رای موافق باغ اعلام شد.

پلاک ثبتی دهم ملکی به مساحت 300 متر در منطقه 2 بود. پلاک مذکور دارای حد نصاب درختان با 24 اصله درخت و سند آن یک قطعه زمین بود.

در جریان بررسی این ملک ناصر امانی، عضو شورای شهر تذکر داد: در حال حاضر رای به قلع وقمع درختان داده می‌شود که با توجه به تعامل خوبی که میان شورا و قوه قضائیه وجود دارد می‌تون بحث قلع و قمع درختان را با کمک قوه قضائیه منتفی کرد. در نهایت این پلاک ثبتی نیز با 15 رای موافق باغ اعلام شد.

پلاک ثبتی بعدی به مساحت 1414 متر در منطقه 3 بود که حد نصاب درختان را نداشت و سند آن یک قطعه زمین بود. این ملک مشمو.ل رای کمیسیون 12 و سایر شرایط نبود، بنابراین با 11 ری موافق از سوی اعضا، غیرباغ علام شد.

در ادامه پلاک ثبتی دیگری به مساحت 4560 متر منطقه 22 بررسی شد که شامل حد نصاب درختان با سند یک قطعه زمین بود. تصاویر هوایی نیز موکد شرط انبوه درختان بود که براساس این شرایط و نظر کمیسیون، در نهایت با اکثریت آرای اعضاء باغ اعلام شد.

در ادامه جلسه اعضاء پلاک ثبتی دیگری به مساحت 1122 متر واقع درمنطقه 2 بررسی کردند. این پلاک مشمول شرط حد نصاب درختان می‌شد. سند آن یک قطعه زمین بود که این پلاک نیز با 14 رای موافق باغ شمرده شد.

در توضیح بررسی این پلاک رئیس شورا خاطرنشان کد مسکونی بودن مغایرتی با باغ بودن ملک ندارد.

در مورد بعدی پلاک ثبتی به مساحت 1462 متر واقع در منطقه 12 بود. این پلاک حد نصاب درختان را دارا نبود اما بر اساس تصاویر هوایی مبنی بر گستره سبز غالب، نظر کمیسیون بر باغ بودن این ملک بود که در نهایت با 11 رای موافق باغ اعلا م شد.

پلاک ثبتی بعدی به مساحت 21600 در منطقه 2 واقع شده بود. این پلاک دارای حد نصاب درختان بود. تصاویر هوایی هم موید گستره غالب سبز این پلاک بود. با توجه به این دلیل، با نظر کمیسیون و با کسب اکثریت آرای موافق، باغ اعلام شد.

ملکی واقع منطقه یک با دارا بودن حد نصاب درختان، پلاک ثبتی دیگری بود که در این جلسه مورد بررسی اعضاء قرار گرفت و سند آن نیز باغ بود. این پلاک نیز با اکثریت آرای موافق باغ اعلام شد.

مورد بعدی پلاک ثبتی به مساحت 1990متر در منطقه 1 بود. سند این پلاک باغ بود که تنها با این دلیل با اکثریت آرای اعضاء باغ اعلام شد.

پلاک ثبتی دیگری به مساحت 2560 متر واقع در منطقه 5 توسط اعضاء بررسی شد. سند این ملک یک قطعه توتستان بود که کمیسیون ماده 12 را داشته و واقع در محدوده باغات کن بود. این پلاک نیز با کسب اکثریت آرای موافق باغ شمرده شد.

مورد دیگر پلاک ثبتی به مساحت 3106 متر واقع در منطقه 1 بود. این پلاک شاممل حد نصاب درختان نمی‌شد و سند آن یک قطعه زمین ثبت شده بود اما با توجه به تصاویر هوایی و تعداد درختان گزارش شده، گستره غالب سبز را شامل می‌شد. بر همین اساس این پلاک نیز با اکثریت آرای موافق باغ علام شد.

آخرین پلاک ثبتی که به بررسی اعضای شورا درآمد، پلاک ثبتی به مساحت 2002 متر واقع در منطقه 4 بود. سند این ملک یک قطعه زمین بوده و حد نصاب درختان را نداشت اما دارای رای کمیسیون ماده 12 بود و تصاویر هوایی نیز موکد گستره سبز غالب بود، بر اساس شرایط ذکر شده نظر کمیسیون بر باغ بودن این پلاک تاکید داشت که در نهایت نیز با 12 رای موافق غیرباغ اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار