مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

دشمن شناسی یکی از مهمترین نکات برای دانش آموزان انجمنی است

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن اشاره به نکات بسیار مهم طلایه داران فردا، دشمن شناسی را یکی از مهم ترین نکات برای دانش آموزان انجمنی دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۷۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
دشمن شناسی یکی از مهمترین نکات برای  دانش آموزان انجمنی است

علیرضا صیادی در آیین افتتاحیه بیست و دومین دوره اردوی تربیتی، تشکیلاتی و معرفتی طلایه‌داران فردا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: این برنامه مخصوص طلایه داران فردا است، اگر به گذشته برگردیم آن موقع امکاناتی چون موبایل و اینترنت نبود فقط یک روزنامه و یک شبکه سراسری سیاه و سفید بود که بعد ها رسانه به وجود آمد.

وی ادامه داد: آن زمان ها ما اخبار تحولات جهانی و کشوری و رقابت های سیاسی را از صدا و سیما دریافت میکردیم و در مدارس خود با طرح های مختلف اجرا میکردیم.

صیادی افزود: مراسمات سوگواری، صبحگاهی و ایام الله از جمله برنامه هایی بودند که ما در آن زمان ها در مدارس با همکاری دانش آموزان انجام می‌دادیم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: امروز شما دانش آموزان انجمنی قدم به عرصه ای گذاشته اید که بسیار ارزشمند و مهم است و لذا چند نکته بسیار مهم وجود دارد که اولین مورد اکثریت بودن است چرا که ۵ نفر نمی‌توانند یک مدرسه ۳۰۰ نفری را تحت تاثیر آنچنانی قرار دهند؛ دومین مورد آگاه بودن است یعنی از تمام اتفاقاتی که در اطراف خودتان می افتد با خبر باشید.

وی ادامه داد: سومین مورد سواد موقعیت شناسی است یعنی از نظر موقعیت جغرافیایی بتوانید با تمامی مواردی که به کشور خودتان مربوط می‌شود آشنا باشید. چهارمین مورد سواد مطالعات عمومی است یعنی همیشه کتاب های جدید بشناسید و حتما بخوانید چرا که این مورد لازمه کار شما است و لذا پنجمین مورد سواد تاریخ شناسی و سیاست شناسی است یعنی اینکه توانایی شناخت اهداف و تاریخ کشور خودتان را داشته باشید و لذا توانایی شناخت رسانه های سیاسی، قدرت های منحرف و مقابل این قدرت های چه کسانی قرار دارند و لذا در این خصوص باید موقعیت مذهبی خودتان را مستحکم تر کنید یعنی مذهب رسمی کشور چیست، ارکان این مذهب چه چیزی است و من به عنوان یک مسلمان وظیفه ام چه چیزی است.

صیادی خاطرنشان کرد: با انجام و عمل به تمامی این کار ها تازه هویت خودتان را می‌توانید پیدا کنید، همان هویتی که مورد نظر مقام معظم رهبری است. با شناخت خودتان هویت میابید و این موضوع باعث ایجاد جریان دفاعی می‌شود چرا که شما غیرت، عزت، قدرت دفاعی پیدا می‌کنید و آن موقع است که انقلاب اسلامی را باید با فلسفه و تاریخش بشناسید.

وی گفت: دشمن شناسی برای طلایه داری شما برای فردا بسیار مهم است و لذا اگر می‌خواهید موفق بشوید، کار سیاسی و انقلابی انجام دهید، در جهاد تبیین شرکت کنید و در طلایه داری فردا نقشی آفرین باشید باید دشمن را با تمامی ریشه هایش بشناسید.

صیادی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تاریخ شناسی، ایران شناسی، امام شناسی، انفلاب شناسی، خودشناسی و دشمن شناسی را در منظومه فکری، حرکتی و سیاسی خودتان انجام دهید آن موقع است که یک نیروی جوان انقلابی مدافع شهدا، انقلاب اسلامی، همه ارزش ها و همه دستاورد ها میشوید‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار