معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

کمبود فضای آموزشی از جمله مشکلات استان است

تبریز (پانا) - معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از روند پروژه مهر به مشکلات حاضر در این امر اشاره داشته و اساسی‌ترین معضل را کمبود فضای آموزشی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کمبود فضای آموزشی از جمله مشکلات استان است

محمد جواد محمدی در وبینار روند بررسی پروژه مهر، ضمن تشکر از همکاری های انجام گرفته برای بازگشایی بهتر مدارس گفت: اولین و اساسی ترین دغدغه ای که امروز باید به دنبال حل آن باشیم، دریافت گزارش میزان ثبت نام از سامانه سیدا است چرا که این موضوع بسیار پر اهمیت بوده و باید در این خصوص مسئولین محترم هر روز آمار نواحی و مناطق را با یکدیگر مقایسه کرده و گزارش آن را ثبت کنند. دومین مورد ابلاغ شهریه مصوب مدارس غیردولتی و نظارت بر آنها است که نباید از برآورد هزینه‌ها در این راستا غافل شد.

وی ادامه داد: بحثی که در نواحی کم برخوردار در حال حاضر حائز اهمیت است، ساماندهی و جذب بازماندگان از تحصیل برای روز های آینده است و لذا به دلیل اینکه ثبت نام مدارس فنی حرفه ای و کاردانش اکنون مورد استقبال دانش آموزان قرار می‌گیرد باید توجه ویژه در این جهت صورت بگیرد.

محمدی افزود: در مورد تعمیر و تجهیز مدارس چند نکته وجود دارد که اولین مورد برنامه ریزی ویژه برای سیستم گرمایشی مدارس است، اولویت بندی و دقت به هزینه کرد مدارس، کلاس بندی های صحیح و برنامه ریزی برای صدور ابلاغیه و ساماندهی نیرو های انسانی نیز از دیگر موارد مورد بررسی می‌باشد.

وی اظهار کرد: در خصوص توزیع کتب درسی، استان آذربایجان شرقی رتبه ۳ کشور و در ثبت کتب درسی، رتبه ۱۳ کشور است و لذا توزیع کتب درسی پایه ابتدایی از امروز شروع شده و پایه های متوسطه اول و دوم به ترتیب از ۱۷ و ۲۱ شهریور ماه صورت می‌گیرد.

محمدی افزود: کمبود فضای آموزشی در مناطق شهری و تشکیل کلاس ها با تراکم بسیار، کمبود نیروی انسانی، مشکل فراگیر سامانه سیدا و مشکل صندلی و تجهیزات مدارس از مشکلات اساسی است که باید آنها را حل نمود.

وی در پایان گفت: امید است تمامی مشکلات موجود به زودی حل شود تا اول مهر و بازگشایی مدارس به بهترین نحو ممکن انجام بگیرد تا دانش‌آموزان پس از ۲ سال دوری از مدرسه بتوانند با آرامش خاطر تحصیل کنند.

دانش‌‌آموز خبرنگار: کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار