مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در نشست جهاد تبیین:

شهیدان بزرگترین الگوی زندگی دانش‌آموزان هستند

گلستان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان شهادت را بهترین راه ملاقات با پروردگار دانست و عنوان کرد شهیدان بزرگترین الگوی زندگی دانش‌آموزان هستند.

کد مطلب: ۱۳۰۵۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
شهیدان بزرگترین الگوی زندگی دانش‌آموزان هستند

نشست جهاد تبیین در خصوص چیستی و چرایی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در ادوی قطبی سازمان دانش آموزی استان گلستان با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان و برخی مسئولین استانی برگزار شد.

سید علی مهاجر، معاون سیاسی، امنیتی استاندار ضمن بیان خاطره ای از یادواره شهدا گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جنگ ۸ ساله ای به نام دفاع مقدس داشتیم که در این ۸ سال جوانان و نوجوانان زیادی را از دست دادیم که این نشان دهنده رشادت ها و شجاعت این دانش آموزان بوده است.۵۵۰ هزار دانش آموز در جبهه حضور داشتند که ۳۶ هزار نفر از آنان شهید شدند و این عشق به شهادت نتیجه متوسل شدن به خدا و ائمه اطهار است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در خصوص توصیه به جوانان افزود: توصیه من به دانش آموزان همان توصیه مقام معظم رهبری به دانش آموزان است. تحصیل، تذهیب و ورزش از مهم ترین وظایف دانش آموزان است. هر کسی در جامعه وظایفی دارد و وظیفه دانش آموز تحصیل است. تهذیب نفس نیز راه برقراری ارتباط با خدا و تزکیه نفس و خودسازی است ‌و سومین نکته ورزش کردن است که سبب تقویت آمادگی جسمانی و همچنین تقویت روحیه انسان خواهد شد. بی شک دانش آموزی که بتواند در زندگی خود این سه مولفه را شناخته و راه و روش خود را به آن نزدیک کند، یک دانش آموز خوب و قوی با آینده ای بهتر خواهد بود.

در ادامه سید رضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: تمامی شهدا در آخرین لحظات زندگی خود لبخند به لب داشته اند، چرا که خدا را در آخرین لحظات زندگی خود دیده اند و این معنی شهد شیرین شهادت است. هر کسی که خدا را بخواهد، بهشت او را نیز می‌خواهد، بنابراین شهدا اول خدا را خواسته و بعد از خداوند بهشت را طلب می‌کنند. تمامی عشق انسان شهید در خدا خلاصه می‌شود و آن زمان است که لبخند بر لبان شهید جاری می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در قالب خاطره ای عنوان کرد: من در تمامی ملاقات هایم با خانواده های شهید، از آنها دعای شهادت در حق خود را خواستار هستم، در یکی از ملاقات هایم با مادر شهیدی که خود یکی از رزمنده های دفاع مقدس بوده است نکته عجیبی را دریافت کردم. بعد از طلب دعای شهادت از این مادر رزمنده، مادر شهید درخواست مرا رد کرد و گفت: «اول کار کن و بعد شهید شو» شما دانش آموزان نیز باید سعی کنید از راه و روش و سیره شهیدان الگوبرداری کرده و خود را به آنها نزدیک کنید.

در ادامه مریم سلطانی، مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان گفت: برنامه ها و فعالیت های سازمان دانش آموزی استان گلستان دراردوی قطبی شامل؛ برنامه بیدار باش و شرکت در نماز جماعت، کلاس های مختلف معرفتی هنری، اوقات فراغت و برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاری و خبرنویسی است. همه دانش آموزان در این اردو وقت خود را به نحو احسن سپری کرده و روزهای خود را بانشاط و شادابی سپری می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار