معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان:

هدف سازمان دانش‌آموزی در جامعه ایجاد شور و نشاط است

گلستان (پانا) - معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در اردوی قطبی، سازمان دانش‌آموزی را بدنه فعال معاونت پرورشی و فرهنگی دانست و بر ایجاد شور و نشاط در جامعه توسط این سازمان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
هدف سازمان دانش‌آموزی در جامعه ایجاد شور و نشاط است

موسی کابلی بیان کرد: کار تربیتی در اردوها شروع می‌شود. فعالیت در بین دانش آموزان ۵ استان کشورمان بسیار زیبا است. به تمامی دانش آموزان خراسان جنوبی که بسیار پر تلاش و خونگرم هستند، دانش آموزان مومن معتقد و متبرک خراسان رضوی، گلستانی های نگین ایران و مازندرانی های باصفا خوش آمد می‌گوییم. صفای این اردوها به شما دانش آموزان است.

وی ادامه داد: هدف سازمان دانش آموزی در جامعه ایجاد شور و نشاط است و این سازمان بدنه فعال معاونت پرورشی و فرهنگی است که در کارهای اجرایی می‌تواند بسیار مفید واقع شود.شورای دانش‌آموزی نیز بازوان توانمند مدیران،مربیان و مسئولین پرورشی و آموزشی در مدارس هستند که نیازمند ظرفیت‌سازی، موج‌آفرینی و بسترسازی برای اتفاقات خوب آینده هستند.

وی افزود: قطعا کار گروهی در سازمان دانش‌آموزی خروجی های بسیار خوبی خواهد داشت. بنابراین کار تربیتی همان کار سازمان دانش آموزی است، فعالیت های دانش آموزی رکن مسائل تربیتی است که شعار و برنامه ما در این راه تربیت قرآنی، دینی و اسلامی است. هر جایی که تربیت دینی نباشد در واقع ما ضرر کرده ایم. ما در سازمان دانش آموزی بسیار کسانی داشته ایم و داریم که شهید سلیمانی برای آنها الگو است. مانند شهید محمدجواد بای که از همین سازمان دانش آموزی به اوج رسید.

کابلی تاکید کرد: موفقیت ما زمانی اتفاق می افتد که در دانش آموز تغییر ایجاد شود و این امر از اصول کار سازمان دانش آموزی است. تربیت اسلامی زمینه ساز دستیابی به حیات طیبه است و حیات طیبه یک فرایند اجتماعی است که با تربیت نیروی کارآمد، متعهد، متخصص و دلسوز در تراز انقلاب اسلامی اتفاق می افتد.

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، فعالیت‌های جمعی را تمرینی برای خودسازی دانست و گفت: این فعالیت ها به خصوص در سازمان دانش آموزی تمرینی برای مسئولیت پذیری است و شما دانش آموزان در جریان اردو این فرایند را به خوبی می آموزید. تربیت در نقطه اوج یعنی تحمل سختی ها و این تحمل باعث می‌شود دانش آموز خودکفایی را به خوبی بیاموزد. دانش آموزان سازمان دانش آموزی، سفیران فرهنگی مدیریت فرهنگی هستند و نقش مهمی در جهت تحقق اهداف والای آموزش و پرورش در مدارس دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار