معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در پاسخ به پانا خبر داد:

تامین اعتبار تمام طرح‌های آموزشی بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور

در دور اول سفرهای استانی در حوزه آموزش و پرورش ‌در تمامی ۳۱ استان، طرح تصویب شد/ تصویب اجرای ۱۱۰۱ طرح آموزشی و فرهنگی در سراسر کشور/ مدارس ایمن و مناسب جایگزین مدارس کانکسی، سنگی و کپری خواهند شد

تهران (پانا) - معاون اجرایی رئیس‌جمهوری خبر داد در دور اول سفرهای استانی تاکنون ۹۱۰ فقره توافق‌نامه با دستگاه‌های اجرایی در ۳۱ استان منعقد شده که در مجموع ‌حدود ۵ هزار‌ و ۳۰ طرح عمرانی در طول چهارسال دولت به سرانجام خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۳۰۳۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تامین اعتبار تمام طرح‌های آموزشی بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور

سید صولت مرتضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: در ایام هفته دولت هستیم، هفته دولت به نام دو شهید بزرگ شهید رجایی و‌ شهید باهنر مزین است. یاد و خاطره این دو عزیز بزرگوار را گرامی می‌دارم. راهبرد دولت با رسانه، راهبرد ارتباط مطلوب و حداکثری است و دولت در مواجهه با خبرنگاران و مردم خود را پاسخگو می‌داند.

وی افزود: یک سال از عمر دولت می‌‌گذرد، اساس تفکر دولت، اعتلای ارزش‌های انقلاب اسلامی و اتکا به مردم و حل مشکلات جامعه با همکاری مردم است. دولت، دولت مردمی است و معتقد است که امورات را باید با همفکری مردم تمشیت کرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: توکل به خداوند رحمان و توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور، استفاده از نظرات کارشناسان و نخبگان از ویژگی‌های دولت آیت الله رئیسی است.

وی اضافه کرد: در حوزه مدیریت انرژی در کشور، سیاست خارجی و مانع‌ز‌‌‌دایی صدور مجوز کسب و کار از اقدامات مثبت دولت سیزدهم بود.

مرتضوی گفت: یکی از مباحثی که باید به صورت تخصصی به آن بپردازم سفرهای استانی است. میانگین هر سفر حدود ۹ روز‌ بود. با ظرفیت کارشناسی وارد کارزار شد و برای اجرای این سفرها دولت قبل از سفرها برنامه ریزی داشت که مبتنی بر مزیت‌ها، مسائل‌ و شاخص‌های توسعه‌ای استان استوار بود. تاکنون ۹۱۰ فقره توافق‌نامه با دستگاه‌های اجرایی در ۳۱ استان داشتیم که مجموع طرح‌ها حدود ۵ هزار‌ و ۳۰ طرح عمرانی بوده است. مصوبات سفر چهار ساله است؛ پیش‌بینی ما این است که بتوانیم به این وعده‌ها عمل کنیم.

وی گفت: از مجموع طرح‌ها ۱۵۷۸ طرح در حوزه زیربنایی، ۶۷۵ طرح در حوزه آب و کشاورزی، ۴۷۲ طرح در حوزه بهداشت، ۱۴۲ طرح در صنعت و معدن، ۹۰۰ طرح در حوزه اشتغال‌، هزار و ۱۰۱ طرح در حوزه آموزش و فرهنگی و ۱۶۱ طرح در سایر حوزه‌هاست.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری ادامه داد: ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در زمینه ازدواج جوانان در ۳۱ استان در نظر گرفته شده است. صد درصد تعهدات در سال ۱۴۰۰ اجرا شده و تعهدات امسال متناسب با زمان، پیشرفت ریالی داشته‌اند.

وی در خصوص آغاز دور دوم سفرهای استانی نیز بیان کرد: دور دوم سفرها بعد از ابلاغ تمامی مصوبات در آینده‌ای نزدیک شروع خواهد شد. پیشنهاد ما این است که اگر ویروس منحوس کاهش یابد، بتوانیم از حضور آقای رئیس‌جمهور از اجتماعات عمومی بیشتر بهره ببریم؛ دوره سفر بیشتر شود و از شهرستان‌های مختلفی بازدید داشته باشند. تمامی مصوبات دور اول باید پیگیری و اجرایی شوند. تقریباً بالغ بر ۹۸ درصد از مصوبات اجرا شده‌اند یا در دست پیگیری و‌ اجرا هستند.

مرتضوی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درباره طرح‌های تصویب‌شده در حوزه آموزش و پرورش در دور اول سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی گفت: در حوزه آموزشی، فرهنگی و ورزشی هزار و ۱۰۱ طرح را پیش‌بینی کردیم و متناسب با این طرح‌ها هم منابع را تخصیص دادیم. اعتبارات به میزان پیشرفت این طرح‌ها به صورت مرتب پرداخت شده است.

وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش ما در تمامی ۳۱ استان طرح داشتیم، اولویت اول را به مدارس کانکسی، سنگی و کپری اختصاص دادیم. با توجه به قراردادی که وزارت آموزش و پرورش و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام دارند، ان‌شاالله در یک بازه زمانی مناسب تمامی این مدارس به مدارس مناسب و ایمن تبدیل خواهند شد. در سایر طرح‌ها هم چه در‌ حوزه ابتدایی و چه در حوزه متوسطه و دانشگاهی، تمامی طرح‌های آموزشی نیمه تمام را احصا کردیم و هر آنچه طرح آموزشی و فرهنگی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سراسر کشور بوده است، تامین اعتبار شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری در پاسخ به این انتقاد که سفرهای استانی هزینه بر بوده و فایده ندارد، اظهار کرد: اشخاصی که به اجرای مصوبات سفرهای استانی نقد دارند، بگویند کدام یک از مصوبات اجرا نشده است؟ این سفرها با کار کارشناسی و برای اجرا انجام می‌شود.‌ برخی طرح‌ها هشت سال معطل بوده، اما بعد از سفر پیشرفت داشته است. پروژه غدیر اهواز را می‌توان از نزدیک دید که متوقف بود، اما با اولین سفر رئیس جمهوری کار اجرایی آن آغاز و بزودی به بهره برداری می رسد و تنش آبی ۵۰ درصد مردم استان حل می‌شود. فاضلاب اهواز را هم می توان مشاهده کرد که دیگر آبگرفتگی خیابان ها مثل گذشته وجود ندارد. دولت متعهد به اجرای تعهدات خود است و آرمان ما حل مشکلات مردم است و تمام اعضای دولت تمام قد در خدمت مردم هستند.

وی در خصوص اقدامات دولت در حوزه اشتغال نیز بیان کرد: بخشی از اشتغال را در حوزه سفرهای استانی دیدیم و دولت متمرکز شده است بر فعالسازی طرح‌های صنعتی، عمرانی، اقتصادی که همه اشتغال آفرین هستند. تسهیلات مناسبی هم در حوزه اشتغال در راستای مصوبات سفر پیش‌بینی و پرداخت شده است.

وی ضمن اشاره به اقدامات دولت در جهت حل مشکل آب استان اصفهان، گفت: دولت برای حل مشکلات همه مردم تلاش می‌کند. بخش کشاورزی از اولویت‌های دولت است. ۵۸۰ جلسه تاکنون در سطح کارشناسی، مدیریت میانی، ارشد و هیات وزیران برای پیگیری جلسات نیمه تمام برگزار شده است. امیدوارم تمام مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن، آب، کشاورزی، صنعت و اشتغال برطرف شود.

مرتضوی درباره واردات خودرو نیز اظهار کرد: موضع دولت موضع اجرای قانون است. آنچه که قانون است باید اجرا شود در اجرای قانون گاهی ممکن است احتیاج به آیین‌نامه باشد که دولت در این راستا کارگروهی را تعیین کرده و در حال بررسی هستند تا آیین‌نامه اجرایی را تدوین کنند.

دولت بارها موافقت خود را با تفکیک وزارت صمت اعلام کرده است

معاون رئیس جمهوری درباره تفکیک وزارت صمت و وزارت بازرگانی گفت: مجلس یک طرحی را در رابطه با انتزاع بازرگانی از وزارت صمت به تصویب رساند که با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد که یکی از مهمترین ایرادات آن تأمین منابع بود. دولت نیز بارها موافقت خود را با این طرح اعلام کرده است و می‌توانند ایراد قانونی را برطرف کنند تا موضوع در دستور کار قرار گیرد. دولت و مجلس در حال تبادل نظر هستند. اگر ضرورت داشته باشد دولت لایحه بدهد حتماً بررسی و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار