لزوم توجه ویژه به مسئله آموزش و تربیت

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل گفت توجه ویژه مالی و غیرمالی به مسئله آموزش و تربیت، الزامی است‌.

کد مطلب: ۱۳۰۲۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه ویژه به مسئله آموزش و تربیت

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه شورای آموزش‌و‌پرورش استان اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های تخصصی جهت پیشبرد اهداف آموزش‌و‌پرورش گام برداریم تا در طی سه سال آینده شاهد تغییر و تحول اساسی باشیم‌.

استاندار اردبیل تصریح کرد: باید در حوزه مهم و حساس کشور که آموزش و پرورش است، اختصاص اعتبارات حداکثر باشد چرا که آموزش‌و‌پرورش سازنده اصلی جامعه است.

عاملی گفت: سال جاری در آزمون سراسری کنکور، ۹ و نیم درصد داوطلبان استان اردبیل مورد پذیرش قرار گرفتند که این یک آمار مطلوبی نیست. باید اقدامات لازم همچون برگزاری کلاس‌های تقویتی و کنکور برگزار شود تا آمار فوق در سال آینده افزایش حداقل ۱۰ درصدی داشته باشد.

وی بیان کرد: بر اساس میانگین کشوری، سرانه هر دانش‌آموز از فضای آموزشی حدود ۶ متر است ولی در استان اردبیل این آمار، ۴ مترمربع و در برخی مناطق استان حتی ۲ مترمربع هم است، در همین راستا باید اقدامات لازم جهت افزایش فضای آموزشی استان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اردبیل عنوان کرد: باید مدارس استان بر اساس شاخص‌هایی همچون قبولی کنکور، میانگین قبولی و ایده‌های نوین دانش‌آموزان رتبه‌بندی شود.

عاملی گفت: در سال تحصیلی آینده، باید در حوزه دبیران پرورشی، بهداشت و مشاوران اقدامات اساسی و مهمی انجام شود. در حوزه پرورشی باید کلاس‌های آموزش دینی و مذهبی مناسب، استفاده از فضای مجازی و سواد رسانه‌ای، حجاب‌وعفاف و الزامات زندگی آینده آموزش داده شود.

وی بیان کرد: مشاوران مدارس، باید به شکل تخصصی و تاثیرگذار در حوزه خانواده فعال باشند و در حوزه بهداشت مدارس هم با مشاوره و حضور نیروهای متخصص حوزه بهداشت و درمان، اقدامات لازم جهت اصلاح تغذیه و پیشگیری از بیماری‌هایی همچون سرطان در دستور کار باشد.

در این جلسه کلام‌الله صفری، مدیر کل آموزش وپرورش اردبیل هم گفت: فضای آموزشی استان اردبیل در وضعیت نامناسبی قرار دارد و نیازمند توجه ملی و استانی است.

وی اظهار کرد: سالانه ۳ الی ۴ هزار دانش‌آموز مهاجر وارد استان اردبیل می‌شود و وضعیت سرانه فضای آموزشی استان اردبیل در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان افزود: در صورتی که سالانه ۱۲ مدرسه با کلاس متوسط در استان اردبیل ساخته شود، وضعیت فعلی به شکل ثابت قرار می‌گیرد و برای بهبود وضعیت فوق باید اقدامات اساسی با توجه ملی و استانی انجام شود.

صفری بیان کرد: در سال جاری ۱۹ چمن مصنوعی به وسعت ۲۴ هزار متر به فضای ورزشی استان اردبیل اضافه خواهد شد.

وی گفت: ثبت نام پایه ابتدایی در استان اردبیل به اتمام رسیده است و البته مقطع اول ابتدایی شرایط خاص خود را داشته که در طی چند روز اخیر به اتمام خواهد رسید و باقی مقاطع تحصیلی با درصد حداکثری بالای ۹۵ درصد رو به اتمام است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برچیدن مدارس کانکسی و سنگی در سطح استان اردبیل، در دستور کار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار