استاندار اردبیل تاکید کرد:

ضرورت استفاده از فرصت تابستان برای امور تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل با اشاره به قرار گرفتن در آستانه پایان سال تحصیلی و فصل تابستان، استفاده از فرصت تعطیلات را برای توجه به امور تربیتی و ارتقای آموزشی دانش‌آموزان مورد تأکید قرار داد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از فرصت تابستان برای امور تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل جلسه در شورای آموزش‌وپرورش استان اظهار کرد: در فرصت تعطیلات فصل تابستان باید تلاش شود ارتباط دانش‌آموزان با مدارس قطع نشده و برنامه‌های تقویتی دروس برای آن‌ها برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون نهایی همزمان با سراسر کشور در این استان، افزود: با توجه به تأثیر ۴۰درصدی این آزمون عاملی ادامه داد: پشتیبانی برای برگزاری این آزمون از سوی دستگاه‌های مرتبط و همچنین خدمات ‌رسان، امدادی و انتظامی مورد تأکید بوده و باید تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای برگزاری موفقیت‌آمیز آن تأمین شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: تجلیل از قشر زحمت‌کش معلمان نباید محدود به مقامات دولتی باشد و باید فرهنگ تجلیل از معلم به‌صورت عمومی انجام شود که این موضوع در رشد فرهنگی جامعه تأثیرگذار است.

عاملی با اشاره به تربیت نیروی ماهر و متخصص در طرح هنرستان‌های جوار کارخانه، گفت: اجرای این طرح ضروری و حائز اهمیت است و می‌تواند در کسب تخصص حرفه‌ای دانش‌آموزان تأثیر بالایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، برخی کارخانه‌ها پیگیر کارگران رشته‌های تخصصی دارای مهارت هستند که با احصای رشته‌های مورد نیاز و تربیت نیروهای حرفه‌ای، دانش‌آموزان بلافاصله پس از تحصیل می‌توانند در شغل مربوط وارد شوند.

استاندار اردبیل با بیان اهمیت توجه به ارتقای وضعیت تحصیلی و تأمین فضاهای آموزشی این استان افزود: در راستای احصای فضاهای مورد نیاز آموزشی ضروری است در فصل تابستان اقدامات لازم برای برنامه‌ریزی در جهت بهسازی مدارس، استفاده از بحث مولدسازی و احداث مدارس جدید انجام شود.

عاملی بیان کرد: استان اردبیل به لحاظ سرانه فضای آموزشی با کمبود مواجه است که باید در راستای تکمیل و تجهیز مدارس خیرساز نیز همکاری‌های لازم انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار