تاکید وزیر کشور بر توجه جدی استانداران به برنامه‌ریزی و اجرای عملیات آبخیزداری در استان‌ها

تهران (پانا) - وزیر کشور در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور از آن خواست با توجه به ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه موجود در استان‌ها به برنامه‌ریزی و اجرای عملیات آبخیزداری با رویکرد جهادی توجه کافی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تاکید وزیر کشور بر توجه جدی استانداران به برنامه‌ریزی و اجرای عملیات آبخیزداری در استان‌ها

به گزارش سازمان منابع طبیعی کشور، احمد وحیدی در این نامه که بیست و دوم مرداد خطاب به استانداران سراسر کشور نوشته شده است با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و حفاظت از آن به عنوان پایه و اساس امنیت غذایی و اجتماعی خاطر نشان کرد: ایران در منطقه خشک ونیمه خشک واقع شده و با بحران های متعددی مانند خشکسالی و سیل مواجه است که هر سال خسارت اقتصادی و اجتماعی بسیاری به دنبال دارد به گونه ای که ظرف 20 سال گذشته وقوع 3500 مورد سیل در کشور باعث خسارت فراوانی شده است.

وزیر کشور اجرای عملیات آبخیزداری را یکی از اساسی ترین اقدامات در مقابله با کاهش خسارت سیل، فرسایش خاک و از دست دادن زیر ساخت های کشاورزی و تولیدی کشور دانست و افزود: عملیات آبخیزداری اقدامی کم هزینه و موثر در زمینه مدیریت منابع آبی کشور است.

وحیدی همچنین اشاره کرد: مقام معظم رهبری هم در هفدهم اسفندماه سال 93 و هم در سیزدهم فروردین ماه سال 98 روی موضوع آبخیزداری برای مدیریت سیلاب ها و حفظ مراتع و جنگل ها به عنوان موضوعی بسیار مهم تاکید داشتند و ما وظیفه داریم اجرای این موضوعات مهم را مورد توجه جدی قرار دهیم.

وزیر کشور در ادامه تاکیدات خود به استانداران سراسر کشور، به توجه جدی ریاست جمهوری به موضوع آبخیزداری اشاره و تصریح نمود: حجت الاسلام رییسی در جلسه هیات دولت راهکار برون رفت از خطرات ناشی از سیل را اجرای عملیات آبخیزداری نام برد و از دستگاه های مربوطه خواست فعالیت های خود را در این زمینه گسترش دهند.

وزیر کشور همچنین اعلام کرد: بررسی های میدانی نشان می دهد با صرف هزینه های نه چندان زیاد و با رویکرد استفاده از توان مردم و گروه های جهادی می توان اجرای عملیات آبخیزداری در کشور را به عنوان یک نهضت با خیرات و برکات بسیار زیاد در دستور کار قرار داد.

او همچنین تاکید کرد: امروز توان علمی و اجرایی آبخیزداری در کشور قابل توجه است و در صورت برقراری عزم ملی و انسجام سازمانی و استفاده از توان نیروهای جهادی این اقدام با سرعت بیشتری قابل انجام است.

احمد وحیدی وزیر کشور سرانجام از دفتر آبخیزداری و مدیریت منابع آب قرارگاه جهادی وزارت کشور خواست همکاری لازم را با استانداران داشته و میزان پیشرفت کار را در هر استان ارزیابی و بصورت ماهانه به اینجانب گزارش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار