اجرای ۲۷۹ سازه آبخیزداری در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل اعلام کرد از سال ۹۵ تاکنون ۲۷۹ سازه آبخیزداری در نقاط مختلف این استان اجرا شده است.

کد مطلب: ۱۳۰۰۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۲۷۹ سازه آبخیزداری در استان اردبیل

محمود قلی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۸۳ بند آبخیزداری در استان در دست اجراست که برای اجرای این بند‌ها ۴۵ میلیارد و ۸۶۹ هزار و ۷۰۰ تومان اعتبار مصوب و ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های پیشران توسعه در حوزه آبخیز استان با هدف حفظ و پایداری آب، افزایش ذخیره آب در حوزه آبخیزداری، جلوگیری از فرسایش خاک، تاخیر در روان آب‌ها و جلوگیری از سیل و تخریب مراتع و پوشش گیاهی در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ذخیره نزولات آسمانی، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از دیگر اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری ذکر کرد و گفت: احداث سازه‌های سنگی گابیونی، بند‌های زیرزمینی و دو منظوره پخش سیلاب و کنتور فارو از جمله اقدامات انجام گرفته در حوزه آبخیزداری استان است.

به گفته قلی زاده ، سال گذشته مطالعات تفصیلی و اجرایی آبخیزداری در ثمرین در سطح چهار هزار و ۶۱۴ هکتار، در نیر ۶ هزار و ۴۹۵ هکتار، کوثر ۹ هزار و ۵۹۰ هکتار، خلخال ۲ هزار و ۸۰ هکتار و اصلاندوز هم ۲ هزار و ۶۳۶ هکتار انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اعتبارات حوزه آبخیر ارس، بالهارود و سفیدرود افزود: برای حوزه ارس با حجم مصوب ۲۶ هزار و ۴۶۵ مترمکعب و ۱۳ هزار و ۳۸ هکتار سطح پوشش ۲۶۳ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

قلی زاده ادامه داد: همچنین برای حوزه بالهارود با حجم مصوب ۱۷ هزار و ۱۱۷ مترمکعب و سطح پوشش ۶ هزار و ۸۵ هکتار، ۴۶۶ هزار و ۶۹۶ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برای حوزه سفیدرود هم در ۶ هزار و ۴۱۲ مترمکعب با حجم پوشش ۲ هزار و ۱۹۲ هکتار به میزان ۷۸ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در سال گذشته مصوب شده است.

گفتنی است استان اردبیل ۹۰۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد. این استان دارای سه حوضه آبخیز ارس، بالهارود و سفیدرود است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار