بهره‌برداری از ۴۰ پروژه آبخیزداری در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل از آماده افتتاح بودن ۴۰ پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در ۱۴ حوزه آبخیز این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ۴۰  پروژه آبخیزداری در استان اردبیل

شهامت هدایت افزود: این پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری اجرا شده در مناطق مختلف این استان با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در نیمه دوم اسفندماه همزمان با هفته منابع طبیعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

او گفت: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری و بیولوژیکی در ۲۶ حوزه آبخیز استان با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال آغاز شد که در ۱۰ ماه امسال ۲۷۰ میلیارد ریال از آن برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری با احداث ۷۰ بند سنگی ملاتی هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه که استان اردبیل امسال رتبه دوم کشور را در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به خود اختصاص داده، ادامه‌داد: باقیمانده اعتبارات تخصیص یافته نیز در حال هزینه است و تاکنون اجرای این پروژه‌ها ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

هدایت گفت: برای جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات تلاش زیادی در سال جاری صورت گرفته و اجرای پروژه‌های آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش خاک، وقوع سیلاب، کاهش منابع آب زیرزمینی و هدر رفت سرمایه‌های ملی نقش مهمی خواهد داشت.

او افزود: میزان اعتبار هزینه شده برای ۴۰ پروژه افتتاحی در هفته منابع طبیعی ۷۴ هزار و ۴۴۵ میلیون ریال بوده که در مساحت ۱۱۰ هزار و ۴۹۵ هکتار و با اشتغال‌زایی برای ۴۹۷ در ۱۴ حوزه آبخیز استان اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از افزایش قابل توجه اعتبارات آبخیزداری شهرستان خلخال در سال جاری خبر داد و گفت: در حالی که مجموع اعتبارات اختصاص یافته به بخش آبخیزداری این شهرستان در سال گذشته ۲ میلیارد ریال بوده امسال از محل صندوق توسعه ملی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به این منطقه تخصیص یافته و برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سه حوزه هزینه شده است.

هدایت گفت: با اجرای پروژه‌های آبخیزداری در حوزه‌های اندبیل، علی‌آباد و خوجین خلخال علاوه بر زمینه‌سازی برای افزایش ذخایر آب سفره‌های زیرزمینی هرگونه احتمال ورود سیلاب از محل این حوزه‌ها به داخل شهر و در معرض خطر قرار گرفتن مناطق مسکونی خلخال مرتفع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار