درخشش حوزه آموزش ابتدایی و پیش‌دبستانی مراغه در استان آذربایجان‌شرقی

مراغه (پانا) - بر اساس اعلام مسئولان آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با جذب ۸۰ درصد دانش‌آموزان پیش‌دبستانی، مراغه در رتبه نخست استان قرار دارد؛ رتبه‌ای که تحقق آن را می‌توان مرهون برنامه‌ریزی مسئولان، تشکیل کلاس‌های مجازی و مشارکت جهادی دانشجومعلمان دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۱۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
درخشش حوزه آموزش ابتدایی و پیش‌دبستانی مراغه در استان آذربایجان‌شرقی

عادل نصیرزاده، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مراغه روز شنبه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان بیان کرد: با هدف جذب حداکثری، کلاس‌های مجازی برای دانش‌آموزان پیش‌دبستانی در برخی از روستاها تشکیل شد و ۳۰ نفر از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان به صورت داوطلبانه و جهادی در زمینه تدریس به این دانش‌آموزان با آموزش و پرورش همکاری کردند.

وی با بیان اینکه جذب بازماندگان از تحصیل در جهت رسیدن به عدالت آموزشی ضروری است، اضافه کرد: پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی شهرستان نیز به ۹۹.۵ درصد رسیده و در مجموع ۲۷۸ بازمانده از تحصیل وجود داشت که تک‌به‌تک به دنبال آنان رفته‌ایم.

وی ادامه داد: در مرحله نخست ۱۲۳ نفر از این تعداد شناسایی و جذب شدند اما برای جذب بقیه افراد، محدودیت‌هایی چون معلولیت شدید، ابتلا به بیماری صعب‌العلاج، فوتی و مهاجرت وجود داشت.

«نصیرزاده» که مسئولیت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در مراغه را به تازگی بر عهده گرفته است، بیان کرد: این قرارگاه در مراغه تشکیل شده و با دستور روز جاری رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ادامه فعالیت می دهد و جذب بازماندگان از تحصیل نیز از محورهای آن به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، تجهیزات اولیه آموزش و پرورش و ارائه برنامه سالانه برای رفع نیازها و کمبودها از اهداف شکل‌گیری این قرارگاه جهادی است.

وی از دیگر اهداف تشکیل قرارگاه به شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی، مردمی، مراکز خیریه و گروه‌های جهادی جهت دسترسی جامعه هدف به آموزش و پرورش رایگان و باکیفیت و رفع محرومیت‌ها و کاستی‌ها با اولویت مناطق روستایی و حاشیه شهر اشاره کرد.

گفتنی است شورای آموزش و پرورش مراغه روز شنبه به ریاست فرماندار و با دو دستور جلسه شامل «تعیین میزان کمک‌سرانه برای مدارس هیئت امنایی» و همچنین «قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» تشکیل شد و علاوه بر معرفی این قرارگاه و ساختار آن، اعضا با افزایش ۲۵ درصدی کمک‌سرانه مدارس هیئت امنایی و بزرگسالان موافقت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار