آئین گرامیداشت روز کودک و صبحانه سالم در مدرسه شهید شهبازی مراغهبرگزار شد

هفته ملی کودک با هدف معطوف کردن توجه جامعه به حقوق کودکان برگزار می‌شود

مراغه (پانا) - مدیر آموزش و پرورش مراغه عنوان کرد هفته ملی کودک با هدف معطوف کردن توجه جامعه به حقوق کودکان، تقویت هماهنگی و هم‌سویی بین سازمان‌های موثر و بخش‌های فعال در حوزه کودکان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۴۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
هفته ملی کودک با هدف معطوف کردن توجه جامعه به حقوق کودکان برگزار می‌شود

حسین اکبریان، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه در این مراسم گفت: کودک معصوم ترین و محبوب ترین انسان روی زمین و مایه امید، نشاط و سلامت جامعه و خانواده است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه افزود: کودکان سرمایه پایدار سرزمین ما هستند و کشور و ملتی که این گنجینه ها را بهتر شناسایی و استفاده کنند در زمینه های مختلف پیشرفت خواهد کرد.

اکبریان با بیان اینکه کودک فرقان عمل انسانهاست، خاطرنشان کرد: آموزه های دینی و جامعه ما بر توجه ویژه به کودک تاکید کرده است و این امر پاداش الهی را در پی دارد و ما در آموزش و پرورش نیز افتخار می‌کنیم که در خدمت کودکان هستیم چرا که آموزش در این سنین اهمیت بسزایی دارد.

هفته ملی کودک با هدف معطوف کردن توجه جامعه به حقوق کودکان، تقویت هماهنگی و هم سویی بین سازمان های موثر و بخش های فعال در حوزه کودکان و ایجاد فضایی شورانگیز و به یادماندنی با مشارکت کودکان در مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی برگزار می شود.

این مراسم صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان اداره آموزش و پرورش، شهرداری، معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، دبیرخانه شهر ایمن و سالم و مجمع خیرین مدرسه‌ساز در مدرسه شهید شهبازی جهانگیر شهرستان مراغه برگزار شد.

اجرای نمایش در خصوص صبحانه سالم، دلنوشته دانش آموزان به مناسبت روز کودک، دکلمه خوانی، توزیع بسته غذایی صبحانه سالم در میان دانش آموزان از دیگر بخش های این مراسم بود.

شایان ذکر است روزهای هفته ملی کودک با هم‌فکری وزارت‌خانه‌ها، نهادها و دستگاه‌های فعال در حوزه کودک نام‌گذاری شده است که عبارتند از:

۱۶ مهر: کودک، صلح، بازی و نشاط

۱۷ مهر: کودک، حقوق اجتماعی، آموزش، ‌امنیت و سلامت

۱۸ مهر: کودک، رسانه، فناوری‌های نوین

۱۹ مهر: کودک، هویت ملی، نام‌آوران و قهرمانان ملی

۲۰ مهر: کودک، کتاب، ادبیات، خلاقیت هنری

۲۱ مهر: کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری

۲۲ مهر: کودک، خانواده، اخلاق و مهرورزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار