معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

پایه ابتدایی، اساس و شالوده نظام تعلیم و تربیت است

تبریز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به اهمیت تربیت دانش‌آموزان در مکتب شهیدسلیمانی، پایه ابتدایی را اساس و شالوده نظام تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۰۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
پایه ابتدایی، اساس و شالوده نظام تعلیم و تربیت است

علی عبدلی در آئین اختتامیه "جشنواره عهد دانش آموزان دبستانی با حاج قاسم" گفت: دوره ابتدایی، پایه، اساس و شالوده نظام تعلیم و تربیت بوده و دانش آموزان این دوره سرمایه های آینده کشور می‌باشند.

وی افزود: در این دوره تربیت دانش آموزان باید بر اساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، صورت گیرد و دانش آموزان باید از لحاظ اعتقادی، عبادی، اخلاقی تربیت شوند تا فردی مومن و بااخلاق انقلابی و ولایی به جامعه تحویل دهیم.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل ادامه داد: دانش آموزان باید به مسائل اجتماعی و سیاسی آشنایی داشته و از لحاظ تربیت زیستی و بدنی حفظ سلامت و رعایت بهداشت، احترام به طبیعت، حفاظت از محیط زیست متعهدانه به بار بیایند.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان با خلق آثار هنری، ابتکار، خلاقیت، پرورش عواطف و احساسات و ذوق زیبایی شناسی می‌توانند در جامعه بسیار مفید واقع شوند. آنها باید با بُعد معیشتی و اقتصادی و تلاش برای کسب مهارت حرفه ای همراه با پرهیز از بیکاری آشنا شده و با کسب مهارت دانش افزایی، خلاقیت و نوآوری در پیشرفت جامعه نقش ایفا کنند و همچنین در کنار این موارد آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت بسیار حائز اهمیت است.

وی هدف از تشکیل این جشنواره را عهد و پیمان بستن دانش آموزان دوره ابتدایی با سیدالشهدا و سردار دلها عنوان کرد و گفت: سردار دل‌ها قهرمان جهان است و باید دانش آموزان با عهد بستن با او سرباز وطن باشند و راه ولایت را ادامه دهند.

علی عبدلی با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره) که فرمودند: "امید من به شما دبستانی هاست" گفت: ده ها هزار حاج قاسم سلیمانی، حاج عباس عبداللهی، محرم علی‌پور، حامد جوانی، صادق عدالت اکبری و... در بین این دانش آموزان وجود دارد که با تربیت درست جامعه اسلامی را استوارتر خواهند کرد.

وی با قرائت بخشی از وصیت نامه سیدالشهدا جبهه مقاومت و پایداری، سردار دل‌ها سپهبد سهید حاج قاسم سلیمانی به سخنان خود خاتمه داد.

در پایان این مراسم از خانواده های معزر شهدای مدافع حرم و لازم به ذکر است که همچنین دانش آموزان منتخب کشوری و استانی "جشنواره عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم" تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار