فرمانده انتظامی خراسان‌ شمالی:

نهضت و قیام امام حسین (ع) الگو و سرمشق همه جهانیان است

شیروان (پانا) - فرمانده انتظامی استان خراسان‌ شمالی اظهار کرد بسیاری از رهبران انقلاب‌ها در سراسر دنیا با وجود اینکه مسلمان نیستند اما با الگوگیری از نهضت امام حسین (ع)، از این حادثه سرمشق گرفته و ندای آزادی و آزادی‌خواهی سر می‌دهند.

کد مطلب: ۱۳۰۰۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
نهضت و قیام امام حسین (ع) الگو و سرمشق همه جهانیان است

سعید مطهری زاده در آیین اختتامیه آموزش رزم مقدماتی جمعی از سرباز معلمان کشور (یادواره شهید علیرضا نجفی از فرماندهان قبلی آموزشگاه شهید هاشمی نژاد شهرستان شیروان) افزود: قیام امام حسین(ع) برای همه ما یک مکتب و الگو است و نهضت ما هم برگرفته از همین نهضت عاشورا است و امروز هم هر جوش و خروشی که در دنیا و در تمام شهرهای ایران می‌بینید از همین خون امام حسین علیه السلام نشات گرفته و این فرهنگ عرفانی، نمونه ای از عشق و دلدادگی مردم به آقا اباعبدالله الحسین(ع) است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در مقابل تمام دنیا با تفکر و روحیه ایثار و شهادت طلبی ایستادگی کرده و توانستیم پیروز میدان شویم و در هشت سال دفاع مقدس نیز با همین ایده مقابل تمام دنیا ایستادیم و رزمندگان و شهدای ما نیز در این دفاع ادامه دهنده راه عاشورا بودند و امروز هم دشمنان ما از نام شهید سلیمانی و همین روحیه ها و سرود و شعار سلام فرمانده ترس دارند نه از تجهیزات نظامی ما.

مطهری زاده در ادامه با اشاره به اینکه امروز با همین تفکر در اوج قدرت و در خیلی از علوم استراتژیک نیز جزو کشورهای اول دنیا هستیم، افزود: آینده کشور متعلق به شما جوانان عزیز است و امروز کشتی جمهوری اسلامی ایران در پهنه اقیانوس ها از مقابل چشم اسرائیلی ها و آمریکایی ها رژه می رود و آنان حتی جرأت نگاه کردن هم ندارند و این نشان از صلابت جمهوری اسلامی ایران در دنیا است و همه ما باید به این قدرت افتخار کنیم.

وی در پایان نیروهای حاضر در میدان را به عنوان سربازان انقلاب اسلامی قلمداد کرد و گفت: همه شما عزیزان در اینجا یاد گرفته اید که با زندگی در یک محیط اجتماعی همراه با فرهنگ ها و آداب خاص، به عنوان سرباز ولایت تا آخرین قطره خون از آرمان های انقلاب دفاع کنید و این به عنوان برگ زرینی در زندگی شما خواهد بود.

فرمانده آموزشگاه رزم مقدماتی شهید هاشمی نژاد شهرستان شیروان نیز هدف از برگزاری آموزش رزم مقدماتی را آمادگی کامل رزمی و دفاعی نیروها برشمرد و گفت: زحماتی که همه شما عزیزان در این دوره آموزشی متحمل شدید به یقین دستاوردها و تجربیاتی در پی خواهد داشت.

سید محسن حسینی افزود: شما با دوری از خانواده و زندگی در فضایی نظامی همراه با محدودیت ها و معذوریت ها، تجربه کردید که یک فرد سرباز و چه غیر سرباز، باید تمام مسئولیت ها را خودش به دوش بکشد و روی پای خودش بایستد و به دیگران نیز کمک کند.

وی در ادامه با بیان اینکه شما امروز قدر زندگی در کنار پدر و مادر را بیشتر از گذشته می دانید، گفت: در این دوره آموزشی با بسیاری از امورات دینی، ادبی، فرهنگی آشنا شده و با حضور در نمازهای جماعت نیز فعالیت مستمر داشته اید.

فرمانده آموزشگاه رزم مقدماتی شهید هاشمی نژاد شهرستان شیروان افزود: همه شما عزیزان امروز سربازان امام زمان (عج) و یاران ولایت و افتخار نیروهای مسلح در دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران هستید و امیدوارم بعد از فارغ التحصیلی هم تبیین کننده فرهنگ عاشورا و ادامه دهنده راه شهدا باشید.

حسینی در پایان ضمن بیان عذرخواهی و درخواست طلب حلالیت گفت: همه شما عزیزان را مثل فرزندان و برادران خودمان دوست داشته و خواهیم داشت و شب و روز دغدغه ما این بود که شما آسیبی نبیند و صحیح و سالم به خانواده های خود برگردید.

قرائت قرآن، مداحی، احترام به مقام شامخ شهدا، بازدید از نیروهای مستقر در میدان، ارائه گزارش فعالیت ها توسط مدیران آموزش و نیروی انسانی، اعطای حکم، درجه و لوح تقدیر به تعدادی از فراگیران نمونه، اجرای سرود امام زمان(عج) توسط جمعی از فراگیران و قرائت سوگندنامه از دیگر برنامه های این آیین بود.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار