غفاری، روحانی اصلاح‌طلب و نماینده ادوار مجلس مطرح کرد:

ردپای فرهنگ عاشورایی در انقلاب‌های بزرگ

تهران (پانا) - روحانی اصلاح‌طلب و نماینده ادوار مجلس نوشت عاشورا و محرم نه تنها در انقلاب اسلامی ایران بلکه در همه انقلاب‌ها که در کشورهای دیگر رخ داده، تاثیرگذار بوده است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ردپای فرهنگ عاشورایی در انقلاب‌های بزرگ

هادی غقاری فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی با اشاره به فرا رسیدن عاشورای حسینی نوشت:

«عاشورا و محرم نه تنها در انقلاب اسلامی ایران بلکه در همه انقلاب‌ها که در کشورهای دیگر رخ داده، تاثیرگذار بوده است.

گاندی بعد از آن که بر انگلستان پیروز شد، خبرنگاری از او پرسید این حرکت انقلابی را از چه کسی آموخته‌اید، گاندی پاسخ داد از امام حسین(ع)، امام سوم مسلمانان.

در ایران نیز بعد از مشروطیت، اعتراضات، نهضت‌ها و حرکت‌هایی که برای مبارزه با استکبار به وجود آمدند همه متاثر از نهضت امام حسین(ع) بودند. حتی مبارزانی که علیه شاه می‌جنگیدند مانند خسرو گلسرخی بیان کردند که از مکتب امام حسین(ع) مبارزه کردن را آموخته‌اند.

پس از آن که انقلاب به پیروزی رسید نیز رمز همه حرکت‌ها در نظام امام حسینی بوده است. نباید فراموش کرد که شعار «یاحسین»، شعار محوری و اصلی حرکت‌های اسلامی در طول تاریخ اسلام و تشییع بوده است.

عاشورای امام حسین (ع) روز عشق بازی با خدا، وفاداری و نترسیدن است، هر کسی که اندک آشنایی با دین اسلام داشته باشد، می‌داند که عاشورا روز عبور از خودخواهی و خودپسندی است.

حتی این روزها نیز که بیماری کرونا بر برپایی عزاداری‌های ماه محرم سایه انداخته است اما مردم همچنان خیمه عزاداری برای سید و سالار شهیدان را برپا کرده‌اند. امیدوارم در سایه الطاف اباعبدالله الحسین(ع) سایه این بیماری از سر همه مردم دنیا برداشته شود.»

منبع: خبرآنلاین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار