مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی:

۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش مجموعه بهزیستی استان هستند

شروعی دوباره برای بهتر زیستن

تبریز(پانا)- مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ضمن تشریح اقدامات این مجموعه دریک سال گذشته، تعداد نفرات تحت پوشش بهزیستی این استان را ۱۲۰ هزار نفر عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش مجموعه بهزیستی استان هستند

فرگل صحاف امروز به مناسبت هفته بهزیستی در نشست خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی، ضمن اشاره به شعار امسال این سازمان گفت: شعار امسال بهزیستی، «شروعی دوباره برای بهتر زیستن» است که در راستی تحقق بخشیدن به این شعار، مانند سال های گذشته هیچ اقدامی را دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: این مجموعه از بدو تاسیس در ۴۲ سال قبل، تاکنون ۱۸۰ نوع فعالیت در قالب ۵۲ زیرگروه مختلف انجام داده و اکنون نیز درحال انجام است و لذا در طی این چهار دهه فعالیت، بهزیستی از یک سازمان حمایتی به یک مجموعه‌ تخصصی با نگاه علمی و فنی تبدیل شده است که ماموریت های بسیار وسیع و گسترده‌ای در ارائه‌ خدمات توانبخشی، مداخله‌گری اجتماعی و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی دارد.

۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی قرار دارند

صحاف تعداد افراد تحت پوشش این مجموعه را ۱۲۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۸۰ هزار و ۹۰۵ نفر از خدمات مستمری ماهانه برخوردار بوده و بقیه نیز از خدمات غیرمستمر و موردی بهره مند می شوند.

وی همچنین در ادام با اشاره به مراکز توانبخشی در آذربایجان شرقی، افزود: ۴۵ مرکز توانبخشی مراقبتی با ۲۲۶۲ نفر خدمت گیرنده در استان داریم که مراکز ویزیت دهنده‌ی ما ۱۱ مورد بوده و در منزل خدمات ارائه می‌دهند همچنین از مهمترین برنامه‌های بهزیستی، تشکیل پرونده برای معلولین است که سال گذشته ۶۸۹۸ پرونده در کمیسیون‌های پزشکی ارجاع شدند و ۲۰۰ پرونده معافیت سربازی با شرایط ویژه و ۲۴ مورد اعطای پلاک خورد ویژه‌ی معلولین نیز تکمیل شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ۲۸ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی هستند که ۰.۰۸ درصد کل جمعیت استان را در برمی‌گیرد و تاکنون ۶۶۳ مورد مناسب سازی منازل و ۵۲ مورد مناسب سازی خودرو انجام گرفته است.

مجموعه بهزیستی آذربایجان شرقی، پشتیبانی برای زنان سرپرست خانوار

وی اظهار داشت: معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی، مسئولیت رسیدگی به امور کودکان و زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست، و توانمند سازی خانواده‌های نیازمند را بر عهده دارد که اکنون ۲۴ خانه کودک و نوجوان با ۳۲۰ فرزند در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند که ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیز صرف این مراکز شده است.

صحاف خاطرنشان کرد: برای ۱۶۰۷ کودک و نوجوان امدادگیر اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و ۲۵ کودک و نوجوان هدایت شده به زندگی مستقل اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال هزینه شده و ۶۰ کودک نیز به فرزند خواندگی واگذار شده است که از سال ۱۳۹۹ سامانه فرزند خواندگی ایجاد و تمامی متقاضیان از طریق ثبت نام، درخواست خود را ثبت می‌کنند.

وی اظهار داشت: ۲۱ هزار و ۵۶۲ نفر از زنان سرپرست خانوار با اعتبار ۷۱ میلیارد ریال و ۹۱۸ زن با اعتبار سه میلیارد ریال آماده‌سازی شغلی شده‌اند و برای ۱۷۶۰ نفر نیز لوازم ضروری زندگی تأمین شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای ۶۲۹ زن سرپرست خانوار وام بلاعوض اعطا شده و ۹۶۶ زن و دختر تحت پوشش طرح بومی اجتماعی، روستایی و عشایری قرار گرفتند و لذا ۱۵۷۰ زن سرپرست خانوار توانمند شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به خانواده‌های در انتظار پذیرش فرزند، یادآور شد: ۳۰۰ خانواده در نوبت پذیرش فرزند خواندگی هستند که اکثریت خانواده‌ها متقاضی کودکان زیر یک سال می‌باشند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به اعتبارات این مجموعه گفت: اعتبارات کل سازمان بهزیستی آذربایجان شرقی کمتر از مشارکت مردمی بوده و ۱۶۵ میلیارد تومان است که تقریباً با مشارکت‌های مردمی برابری می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار