یازرلو در جلسه هماهنگی و آمادگی برای برگزاری اردوی سراسری دانش‌آموزان دختر عشایر در مشهد مقدس:

آموزش و پرورش عشایری، میدان کار جهادی است

بچه‌های عشایر برای مقام عالی وزارت به قدری بااهمیت هستند که ایشان به رغم مشغله‌ها و موضوعات متعدد کاری، حضور در جمع باشکوه دانش‌آموزان عشایر را در اولویت قرار دادند و خودشان را به این اردوگاه در مشهد مقدس رساندند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت توجه به کار جهادی، عدالت‌محوری و تلاش صادقانه برای دانش‌آموزان عشایر سراسر کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش عشایری، میدان کار جهادی است

به گزارش خبرنگار اعزامی پانا به مشهد مقدس، صبح امروز جلسه هماهنگی و آمادگی برای میزبانی از دختران عشایر در اردوی سراسری دانش‌آموزان دختر متوسطه عشایر (26 تا 30 تیرماه) در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس برگزار شد.

صفرعلی یازرلو مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در این جلسه خطاب به مدیران استانی این اداره‌کل اظهار داشت: از مدیران استانی می‌خواهم که به آموزش عشایر، نهضت عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی و نیز کیفیت‌بخشی به کلاس‌های چندپایه به عنوان سه‌گانه‌های مهم ما در این مسیر توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بچه‌های روستا، مرزنشین و حاشیه‌شهرها برای ما بسیار مهم هستند، افزود: باید از فرصت‌های طلایی برای رسیدگی به مسائل و دغدغه‌های این دانش‌آموزان استفاده کنیم و این اردوی دانش‌آموزی به عنوان سفر و فرصت تربیتی، امکان مناسبی برای هم‌اندیشی و کار و تلاش موثر در این زمینه‌ها فراهم ساخته است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر از مدیران استانی این اداره‌کل خواست با ارتقا و افزایش قدرت تعامل و ارتباط خود با مقامات استانی و دستگاه‌های مختلف محلی و منطقه‌ای، فعالیت تاثیرگذار در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش عشایری داشته باشند و اقدامات ماندگار برای بچه‌های روستا، مرزنشین و حاشیه شهرها انجام دهند.

یازرلو ادامه داد: تلاش برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها، فضا و تجهیزات به منظور برداشتن گام‌های عملیاتی در تحقق اهداف والای آموزش و پرورش عشایری، موضوعی است که انتظار می‌رود مدیران استانی ما به آن توجه ویژه داشته باشند.

اهمیت دانش‌آموزان عشایر برای مقامات عالی نظام و دولت

وی با اشاره به نگاه متعالی مقامات عالی نظام اسلامی و دولت مردمی به موضوع عشایر، اظهار داشت: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و ریاست محترم جمهور بارها و بارها به بیان و توصیف ویژگی‌های ناب و خصلت‌های بی‌نظیر عشایر عزیز پرداخته‌اند و مشخص است که در این زمینه دغدغه‌مند هستند و از نهادهای متولی و مسئول، مطالبه‌ی کار و تلاش دارند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: مقام عالی وزارت آموزش و پرورش نیز به واسطه تجربیات و شناخت دقیق‌شان از مناطق مرزی و عشایری، همواره حمایت‌های امیدبخش و مستمر از فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط با دانش‌‌آموزان عشایری دارند و توجه ایشان مایه دلگرمی و امیدواری برای فعالان این عرصه است.

یازرلو تصریح کرد: بچه‌های عشایر برای وزیر محترم آموزش و پرورش به قدری ارزشمند و بااهمیت هستند که ایشان به رغم مشغله‌ها و موضوعات متعدد کاری، حضور در جمع باشکوه دانش‌آموزان عشایر را در اولویت قرار دادند و خودشان را به این اردوگاه دانش‌آموزی در مشهد مقدس رساندند.

وی افزود: این میزان از توجه مقامات عالی نظام و دولت، نشان‌دهنده مسئولیت خطیر و مهم ما در اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر است و من در همین فرصت از همه مدیران استانی می‌خواهم که آموزش و پرورش عشایری را عرصه و میدان کار جهادی بدانند و صادقانه با همه وجود و بر اساس نگاه عدالت‌محوری پای کار باشند.

ما صدای جامعه یک میلیون و 200 هزار نفری عشایر هستیم

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما در مسیر کار و تلاش، به صورت گام به گام پیش می‌رویم و به رغم موانع متعددی که در مقابل داریم، هرکاری از دستمان ساخته باشد برای ارتقای آموزش و پرورش عشایری و تحقق عدالت در این عرصه انجام می‌دهیم؛ چراکه ما صدای جامعه یک میلیون و 200 هزار نفری عشایر هستیم و به تعبیر حضرت امام(ره)، باید تکلیف‌مان را انجام بدهیم.

ضرورت ارتباط مستمر با مدیران و معلمان مدارس عشایری

در این جلسه همچنین علیرضا حسین‌زاده رئیس اداره آموزش دفتر عشایر اظهار داشت: امروز یکی از مهمترین دغدغه‌های ما، گذر از آسیب‌های دوران کرونا است و نیاز به حرکت ویژه و تعیین‌کننده برای شروع فرآیند تحصیل و یادگیری در سال تحصیلی جدید داریم.

وی با تاکید بر رصد دقیق برای اطمینان از ادامه تحصیل دانش‌آموزان عشایر، افزود: ما باید بررسی و پیگیری ویژه داشته باشیم تا از ادامه تحصیل و به تعبیری، از عدم ترک تحصیل این دانش‌آموزان بویژه دختران عشایر مطمئن شویم.

حسین‌زاده تصریح کرد: چنانچه مدیران استانی ما تعامل و ارتباط نزدیک و مستمر با مدیران و معلمان مدارس عشایری و حتی خود دانش‌آموزان داشته باشند، ضمن کمک به رفع مشکلات و مسائل، می‌تونند اطلاع دقیقی از وضعیت موجود در منطقه خود به دست آورند و شرایط را به نفع دانش‌آموزان دختر و پسر عشایر، زیر نظر داشته باشند.

گفتنی است بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود که زمان حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از ۱۹ تا ۲۴ تیرماه بود و دختران از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه در این سفر و فرصت تربیتی حضور خواهند داشت.

خبرگزاری پانا این رویداد فرهنگی و تربیتی را به طور ویژه و روزانه پوشش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار