مدیرعامل خبرگزاری پانا اعلام کرد

صدور کارت خبرنگاری پانا برای 100 دانش آموز دختر عشایر در اردوی مشهد مقدس

۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر عشایر از ۲۰ تا ۳۰ تیرماه در سفر تربیتی مشهد مقدس از آموزش‌های سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا در زمینه‌های خبرنگاری و سواد رسانه‌ای بهره‌مند شدند 

تهران (پانا) - مدیرعامل خبرگزاری پانا از ملحق شدن 100 دانش‌آموز دختر عشایر به خانواده بزرگ دانش‌آموز خبرنگاران پانا خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
صدور کارت خبرنگاری پانا برای 100 دانش آموز دختر عشایر در اردوی مشهد مقدس

فرشته مرادی به خبرنگار پانا گفت: سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا برای نخستین بار در تاریخ اردوهای دانش‌آموزی عشایر، دوره‌‌های آموزشی خبرنگاری و سواد رسانه‌ای را برای این دانش‌آموزان برگزار کردند.

وی افزود: در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ تیرماه چهار روز دوره آموزشی خبرنگاری در قالب دو دوره دو روزه برای دختران و پسران عشایر برگزار شد. همچنین چهار گروه از این دانش‌آموزان در دوره آموزش سواد رسانه‌ای حضور یافتند.

مدیرعامل خبرگزاری پانا ادامه داد: در تازه‌ترین رویداد، ۱۰۰ نفر از دختران دانش‌آموز عشایر پس از شرکت در دوره آموزش خبرنگاری، به خانواده 60 هزار نفری دانش‌آموز خبرنگاران پانا پیوستند و موفق به دریافت کارت خبرنگاری این خبرگزاری شدند.

مرادی اظهار داشت: پیش از این نیز 70 دانش‌آموز پسر عشایر کارت خبرنگاری پانا را دریافت کرده بودند؛ بنابراین در این فرصت تربیتی 10 روزه، 170 دانش‌آموز دختر و پسر عشایر به این خانواده بزرگ ملحق شدند.

وی با اشاره به محتوای آموزشی که در این دوره‌های خبرنگاری در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت، اظهار داشت: تعریف قالب‌های رسانه‌ای از جمله خبر، گزارش و مصاحبه و نیز تفاوت‌های آنها با یکدیگر و مواردی همچون انتخاب سوژه، اجزای خبر، تنظیم خبر، شیوه نگارش متن خبری و اصطلاحات کاربردی در روند خبرنگاری، از جمله آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان عشایر بود؛ به طوری که آنها بتوانند اخبار رویدادها را تنظیم کنند، مصاحبه کوتاه رسانه‌ای انجام دهند و حتی در نشست خبری حضور یابند.

مدیرعامل خبرگزاری پانا تاکید کرد: همچنین در این دوره‌ها بر ضرورت رعایت موضوعات اخلاقی، انسانی و مسئولیت اجتماعی که خبرگزاری پانا به آنها پایبند و معتقد است، تاکید شد.

* اشتیاق دانش‌آموزان عشایر برای دریافت کارت خبرنگاری

مرادی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: مطابق اطلاعاتی که از مدرسان خبرگزاری پانا و سازمان دانش‌آموزی دریافت کردیم، دختران و پسران عشایر علاوه بر مشارکت فعال و موثر در مباحث آموزشی، انگیزه و اشتیاق فراوانی برای دریافت کارت خبرنگاری داشته‌اند و از اینکه توانسته‌اند با شرکت در یک دوره فشرده، اصول اولیه خبرنگاری را بیاموزند و به عنوان خبرنگار در یک رسانه رسمی و معتبر کشور فعالیت داشته باشند، بسیار خوشحال بوده‌اند.

وی افزود: برگزاری دوره‌‌های آموزشی خبرنگاری و سواد رسانه‌ای برای نخستین بار در اردوی دانش‌آموزان دختر و پسر عشایر، گام مهمی در راستای تحقق اهداف وزارت آموزش و پرورش برای برقراری عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی است.

* سواد رسانه‌ای؛ نیاز اصلی بچه‌های عشایر

مدیرعامل خبرگزاری پانا در ادامه، به محتوای آموزشی ارائه شده در دوره‌‌های سواد رسانه‌ای اشاره و اظهار کرد: بیش از ۲۳۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر عشایر طی مدت حضور خود در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از فرصت و امکانی که سازمان دانش‌‌آموزی برای آنها در زمینه سواد رسانه‌ای فراهم ساخته بود، بهره‌مند شدند.

مرادی ادامه داد: در این دوره‌‌ها اطلاعات ضروری و آموزش‌های مورد نیاز دانش‌آموزان برای مصون ماندن از فریب‌ها و تهدیدهای رسانه‌ای و فضای مجازی به آنها ارائه شد و البته دختران عشایر، آموزش‌های مجزا و مختص خود را دریافت کردند.

وی تاکید کرد: ارتقای سواد رسانه برای همه دانش‌آموزان بویژه بچه‌های عشایر برای حفظ هویت اصیل و تاریخی آنها در میان انبوه اطلاعات و محتوای گمراه‌کننده در دنیای رسانه، ضروری و حیاتی است.

گفتنی است بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار شد که زمان حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از ۱۹ تا ۲۴ تیرماه بود و دختران از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه در این سفر و فرصت تربیتی حضور داشتند.

خبرگزاری پانا این رویداد فرهنگی و تربیتی را به طور ویژه پوشش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار