مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

بوی ماه مهر برای 45 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی

خانه به خانه و حتی در بین عشایر عزیز کشور، چادر به چادر مراجعه خواهیم کرد تا اگر نوآموزی برای پیش دبستانی وجود دارد، جذب شود

تهران(پانا)- مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از بازگشت ۴۵ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی به فرآیند تحصیلی و البته ادامه تلاش‎‌ها برای بازگشتن دانش‌آموزان بیشتر به کلاس‌های درس خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بوی ماه مهر برای 45 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی

صفرعلی یازرلو در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: انسداد مبادی بی‌سوادی و شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و جذب آن‌ها برای سال تحصیلی جدید از جمله مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش بود که در تابستان امسال و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید به صورت جدید در حال اجرا است.

وی با اشاره به جذب نوآموزان برای جلوگیری از خطر بازماندگی از تحصیل، گفت: جذب نوآموزان در مقطع پیش دبستانی از دیگر فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش است که برای جلوگیری از افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل می‌تواند مثمر ثمر واقع شود. در این طرح بر اساس برنامه‌‌های موجود،‌ خانه به خانه و حتی در بین عشایر عزیز کشور نیز چادر به چادر مراجعه خواهیم کرد تا اگر نوآموزی برای پیش دبستانی وجود دارد، جذب شود و تا قبل از اینکه تبدیل به بازمانده از تحصیل پایه اول ابتدایی شود با مدرسه و فضای قبل از آن آشنا شود و تحصیل خود را بدون دغدغه انجام دهد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش با اشاره به طرح جبران و تثبیت یادگیری افزود: خوشبختانه تابستان امسال شاهد اجرایی شدن این مبحث بودیم. موضوع جبران و تثبیت یادگیری به این شکل است که ما بتوانیم سطح یادگیری دانش‌آموزان را ارتقا دهیم تا خدای نکرده منجر به ترک تحصیل آن‌ها نشود. در حال حاضر حدود 90 درصد از دانش آموزانی که سطح عملکردی آن‌ها «نیاز به تلاش بیشتر» و یا «قابل قبول» بوده درفصل تابستان در پایگاه های ایجاد شده و یا مدارسی که مجری این طرح بوده‌اند جذب شده‌اند. بر این اساس، ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها باعث تقویت روحیه دانش‌آموز برای آغاز سال تحصیلی جدید و حضور در کلاس خواهد بود.

وی ادامه داد: چنین فعالیت هایی می‌تواند منجر به کاهش میزان بازماندگی از تحصیل و ترک تحصیل دانش‌آموزان شود.

یازرلو با بیان اینکه در سال جاری نزدیک به 185 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی شناسایی شدند، تصریح کرد: این افراد از مهرماه 1400 تا شهریور ماه 1401 شناسایی شدند که خوشبختانه از این تعداد بیش از 45 هزار دانش آموز جذب شدند و به فرآیند تحصیلی بازگشتند تا انشالله در مهرماه امسال شاهد حضور دوباره آنها در کلاس‌های درس باشیم.

وی افزود: تقریبا 25 درصد از میزان باقی‌مانده‌ها را نیز هدف‌گذاری کرده‌ایم تا در مدت زمان شهریورماه و مهرماه امسال به فرآیند تحصیلی و کلاس‌های درسی بازگردند، همچنین برنامه‌های جذبی برای تمامی بازماندگان از تحصیل داریم تا به امید خدا به کلاس و مدرسه بروند. چنین کاری قطعا همکاری و کمک گروه‌های جهادی و قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را می‌طلبد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزش و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در پایان یادآور شد: طی روزهای باقی مانده از فصل تابستان و پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، برگزاری کلاس‌های آمادگی دو زبانه را در دستور کار داشتیم. یکی از اصلی‌ترین دلایل بازماندگی از تحصیل، همین موضوع است؛ یعنی دانش آموزانی که از اقوام مختلف ایرانی هستند به هرحال بجز زبان رسمی کشور، به زبان محلی در خانه و کاشانه خود تکلم می‌کنند و چنین کلاس‌هایی منجر به آسان شدن شرایط حضور دانش‌آموز در مدرسه و فراگرفتن دروس به زبان فارسی برای او خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار