معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد

سفرهای اردویی، فرصت تربیت تمام‌ساحتی است

سازمان دانش‌آموزی در بیست و یکمین اردوی دانش‌آموزان عشایر نقش فعال و موثری داشت/ این اردوی عشایری نماد و جلوه‌ای از عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی بود

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، نقش سازمان دانش‌‌آموزی در بیست و یکمین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر را مثبت و موثر ارزیابی کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سفرهای اردویی، فرصت تربیت تمام‌ساحتی است

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: دانش‌آموزان عشایر در اردوی مشهد مقدس، رنگین کمانی از تنوع و تکثر اقوام ایرانی را به نمایش گذاشتند و علاوه بر فرصت زیارت که تقویت ساحت عبادی و اعتقادی است، توانستند به شناخت بهتری از یکدیگر برسند و همچنین فرصت تربیتی خوبی را تجربه کنند.

وی افزود: اردوی دانش آموزان عشایری یک رویداد عدالت‌محور و نماد و نشانی از توجه به عدالت آموزشی برای این عزیزان بود. همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمودند فراهم ساختن نصیب برابر آموزشی و فرصت‌های تربیتی یکسان، یک ضرورت در نظام تعلیم و تربیت است.

حکیم‌زاده ادامه داد: دانش‌آموزان عشایر که در نقاط دوردست و مرزی به سر می‌برند شاید فرصت کمتری برای سفر زیارتی به مشهد مقدس داشته باشند. بنابراین چنین اردوهایی با رویکرد عدالت‌محوری، این فرصت را برای آنها فراهم می‌آورد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تقویت همبستگی و اتحاد دانش آموزان اقوام مختلف در این سفر تربیتی، گفت: امیدواریم شبکه تعاملی که بین دانش‌آموزان عشایر شکل گرفته است، بعد از اردو نیز حفظ شود و برای آنها مثمر ثمر باشد.

وی همچنین درباره نخستین تجربه همکاری و مشارکت سازمان دانش‌آموزی در برگزاری اردوی عشایری، اظهار داشت: دانش‌آموزان عشایری متعلق به همه واحدها و بخش‌های مجموعه بزرگ آموزش و پرورش هستند و سازمان دانش‌آموزی هم با توجه به توان و ظرفیت خوبی که دارد، توانست در جهت کمک به برگزاری بهتر بیست و یکمین اردوی عشایری و فراهم ساختن فرصت‌های مناسب تربیتی، نقش موثری داشته باشد.

حکیم‌زاده افزود: امیدواریم بتوانیم در آینده همکاری‌های نزدیک‌تری با سازمان دانش‌آموزی داشته باشیم و این سازمان به عنوان مجموعه‌ای که مختص دانش‌آموزان است، توجه خود به دانش آموزان عشایری را تقویت کند.

گفتنی است بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار شد که زمان حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از ۱۹ تا ۲۴ تیرماه بود و دختران از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه در این سفر و فرصت تربیتی حضور داشتند.

خبرگزاری پانا این رویداد فرهنگی و تربیتی را به طور ویژه پوشش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار