عضو هیات امنای سازمان دانش‌آموزی:

اردوی تربیتی مسیر زندگی دانش‌آموزان را اصلاح می‌کند

تهران (پانا) - عضو هیات امنای سازمان دانش‌آموزی نقش این سازمان را در فرصت‌های تربیتی همچون اردوهای دانش‌آموزی بسیار مهم و موثر دانست و بر ضرورت فراهم شدن زمینه‌ برای فعالیت بیشتر سازمان در برگزاری اردوهای تربیتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اردوی تربیتی مسیر زندگی دانش‌آموزان را اصلاح می‌کند

مجید نجفی‌زاده در گفت‌وگو با پانا درباره رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش در برگزاری اردوهای تربیتی اظهار داشت: «یکی از دستاوردهای اردو، ایجاد اتحاد و یکپارچگی بین دانش‌آموزان است، چراکه بچه‌ها در محیط اردو با فرهنگ‌ها و اقلیم‌های متفاوت آشنا می‌شوند و دوستان تازه‌ای از استان‌های دیگر پیدا می‌کنند. بنابراین یکی از مهمترین آثار تربیتی اردوها، ایجاد اتخاد و همدلی بین دانش‌آموزان سراسر کشور است.»

وی با اشاره به بیست و یکمین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر که در مشهد مقدس برگزار شد، افزود: «این اردو باعث آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم عشایر و اقوام ایرانی شد تا جایی که آنها به ایرانی بودن خودشان افتخار می‌کردند.»

عضو هیات امنای سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: «اردو بچه‌ها را از درون‌گرایی خارج و آنها را به برون‌گرایی تشویق می‌کند. به عبارت دیگر، دانش‌آموزی که درون‌گرا باشد نمی‌تواند با دیگران ارتباط بگیرد و دوست تازه پیدا کند. همچنین بچه‌ها در محیط تربیتی اردو یاد می‌گیرند که خوب را از بد تشخیص دهند و راه درست و غلط را بشناسند.»

نجفی‌زاده تاکید کرد: «رویکرد جدید مجموعه آموزش و پرورش در برگزاری اردوهای تربیتی، به این دلیل است که با یک برنامه‌ریزی اصولی می‌توان بهترین، بیشترین و سودمندترین آموزش‌ها را در زمان اندک در اختیار دانش‌آموزان قرار داد تا جایی که مسیر زندگی دانش‌آموزان در این اردوهای تربیتی تغییر می‌کند و اصلاح می‌شود.»

این مجری و گوینده «رادیو اردو» اظهار داشت: «همچنین اردوی تربیتی، مهارت‌های زیستن در اجتماع و مهارت جدا بودن از خانواده در مواقع خاص مثل دوران دانشجویی را در شخص تقویت می‌کند و او را آماده مواجهه با موقعیت‌های جدید می‌سازد.»

عضو هیات امنای سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه اردو محل شکل‌گیری شخصیت اجتماعی بچه‌ها است، افزود: «شخصیت واقعی بچه.ها در اردو مشخص می‌شود و مربیان زرنگ و باهوش در این فرصت می‌توانند استعداد بچه‌ها را شناسایی کنند. چون اردو محل بروز و ظهور استعدادهای فردی دانش‌آموزان است و مربی می‌تواند تشخیص دهد که هر دانش‌آموز در چه زمینه‌ای استعداد یا مهارت دارد.»

نجفی‌زاده ادامه داد: «در بیست و یکمین اردوی دانش‌آموزان عشایر کشور، با مشارکت سازمان دانش‌آموزی و از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی به بچه‌ها کمک شد که استعداد و مهارت خود را بهتر بشناسند و این یک اتفاق خوب در راستای تحقق عدالت تربیتی بود.»

وی گفت: «من با تعدادی از دانش آموزان عشایر که در دوره‌های آموزشی حضور داشتند، صحبت کردم و نظرشان را جویا شدم. کاملا مشخص بود که به محتوای کلاس‌های آموزشی برگزار شده توسط مربیان سازمان دانش‌آموزی علاقه داشتند و آن را به خاطر سپرده بودند. مخصوصا آموزش‌های مرتبط با زندگی در طبیعت، امداد و نجات، جهت‌یابی، چوب و گره‌، خبرنگاری و سواد رسانه برای آن‌ها بسیار جالب و کاربردی بوده است.»

رئیس مجمع مربیان استان قم تاکید کرد: «البته سازمان دانش‌آموزی می‌تواند در اردوهای تربیتی نقش بسیار فعال‌تر و موثرتری داشته باشد؛ چراکه کارشناسان زبده و خبره با این سازمان در سراسر کشور همکاری دارند. بنابراین باید فضای بهتر و بیشتری برای مشارکت و فعالیت سازمان دانش‌آموزی در زمینه اردوهای تربیتی فراهم شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار