راه‌اندازی ۲ بیمارستان جدید در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت ۲ بیمارستان جدید و بزرگ در استان راه‌اندازی و تکمیل می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۹۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی ۲ بیمارستان جدید در استان اردبیل

رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: برای این منظور تکمیل و راه‌اندازی ۲ بیمارستان بزرگ ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده و ۵۴۰ تختخوابی سینا جزو برنامه‌های مهمی به شمار می‌رود که دانشگاه علوم پزشکی استان به طور جدی پیگیر اجرای آنهاست.

گفتنی است رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، حدود یک ماه پیش در جریان بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اعلام کرد که با تسریع در عملیات عمرانی، ساخت این واحد بیمارستانی در اولویت پروژه‌های عمرانی وزارت بهداشت قرار گرفته و اعتبار لازم برای تکمیل آن در قالب بودجه امسال پیش بینی شده و قرار است طرف سه سال احداث و تکمیل شود.

بیمارستان آموزشی نجف‌زاده اردبیل با همراهی مجمع خیران سلامت و بهداشت استان اردبیل در ۴۳ هزار مترمربع زمین در حال احداث بوده و بنا به اعلام مجری طرح، ۱۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت آن نیاز است.

برای این بیمارستان ۲۴ اتاق عمل تعریف شده و طبقات سوم تا پنجم به عنوان بخش‌های بستری است که سعی شده در هر طبقه تجهیزات و امکانات مناسب نیز در نظر گرفته شود.

فضای آموزشی بخش بهداشت و درمان احداث شده در استان اردبیل حدود ۲۰ هزار مترمربع است که با بهره برداری از طرح های در دست احداث، ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع نیز به این فضاها افزوده شده و مجموع فضاهای آموزش بخش بهداشت و درمان استان به ۳۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار