مدیر منطقه ۹ در جمع مدیران اظهار داشت:

رویکرد تحولی به امور پرورشی و تربیتی به کاهش آسیب های اجتماعی و رشد آموزش منجر خواهد شد

تهران (پانا) - رضا رحیم پور مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 9 شهر تهران با حضور در جمع مدیران مدارس ابتدایی رویکرد تحولی در حوزه پرورشی و تربیتی را رویکرد مهم و بنیادین خود دانست و بر نگاه برابر به آموزش و پرورش بعنوان دو بال پیشرفت دانش آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد تحولی به امور پرورشی و تربیتی به کاهش آسیب های اجتماعی و رشد آموزش منجر خواهد شد

مدیر منطقه 9 در ابتدای این دیدار ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم از زحمات و تلاش مدیران در سالی سخت که بواسطه ویروس کرونا همزمان آموزش و پرورش مجازی، حضوری و ترکیبی را که هر کدام روش مدیریتی خاص خود را اقتضاء می کرد پشت سر گذاشتند تقدیر و تشکر کرد.

رضا رحیم پور دیدگاه و نگاه خود در منطقه با رویکردی نوآورانه در ابعاد مختلف دانست و با بیان اینکه در نظام آموزش و پرورش دانش آموزان مخاطبان اصلی محسوب می شوند گفت: نسل جدید دانش آموزان نگاه سنتی و دهه های قبل را نمی پذیرد و تقابل و برخورد با این دانش آموزان با نگاه گذشته چالش آفرین خواهد بود، در حالی که رویکرد و نگاه جدید به پذیرش و مقبولیت از طرف دانش آموزان منجر خواهد شد، در غیر اینصورت تنها احترام اجباری دانش آموزان را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پنج رویکرد نوآورانه در برنامه های بلندمدت خود وجود دارد گفت: اولین رویکرد نوآوری را خلاقیت و نوآوری در مدیریت مدارس است.

وی رویکرد نوآوری در مدارس را رویکرد حل مساله، تغییر به سمت پیشرفت، تحولی، اکتسابی و خروج از چهارچوب های خودساخته و دست پا گیر عنوان کرد.

مدیر منطقه رویکرد تحولی در حوزه پرورشی، فرهنگی و تربیتی را دومین رویکرد مهم و بنیادین خود دانست و با استناد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه امور پرورش و امور تربیتی اظهار داشت: در ساحت های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین نیز وجود چهار ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی، ساحت تربیت زیستی و بدنی و ساحت تربیتی زیبائی شناختی و هنری، خود نشانگر و بیانگر اهمیت ویژه و ضرورت رویکرد تحولی در حوزه پرورشی و تربیت بدنی می باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش در کنار هم دو بال پیشرفت هستند که از هیچ کدام نباید غافل شد، لذا رویکرد و نگاه تحولی به برنامه های جذاب پرورشی، زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی و حتی آموزش بهتر دانش آموزان خواهد شد.

رحیم پور با بیان اینکه مدارس خط مقدم مبارزه فرهنگی و مدیران مدارس فرماندهان این سنگر هستند گفت: رویکرد تحولی در این حوزه، توجه ویژه و تسهیل امور برای مدارس بعنوان محور و رکن نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

وی با استناد به آیه " و لقد کرمنا بنی آدم " چهارمین رویکرد تحولی مهم در نگاه خود را تکریم متقابل یکدیگر دانست و بر تکریم مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیاء تاکید کرد.

مدیر منطقه 9 جذب و نگهداشت نیروی انسانی خوب و کارآمد را پنجمین رویکرد تحولی خود بیان کرد و اقناع نیروهای انسانی در خصوص ادامه همکاری تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار