بسته تحولی خوانا، بخشی از تغییر رویکرد گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین

تهران(پانا)- جلسه معاونت آموزش ابتدایی منطقه ۷ با موضوع تغییر رویکرد گفتمان سازی سند تحول بنیادین و نیز طرح خوانا در کانال مدیران ابتدایی شبکه شاد برگزار شد و گیتی ابراهیمی؛ معاون آموزش ابتدایی منطقه درباره اهمیت، ضرورت و نحوه اجرای برنامه ها و فعالیت های آموزش ابتدایی نظیر برنامه سالانه تدبیر، کارآمدی، طرح خوانا، آموزش ارزشیابی کیفی توصیفی به اولیا و... با مدیران ابتدایی در شبکه شاد صحبت کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
بسته تحولی خوانا، بخشی از تغییر رویکرد گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه 7؛ جلسه آنلاین مدیران ابتدایی در بستر شاد، کانال مدیران ابتدایی با حضور گیتی ابراهیمی؛ معاون آموزش ابتدایی، وجیهه تبار؛ کارشناس مسئول ابتدایی، ناهید پاشایی؛ کارشناس گروههای آموزشی و مهرداد عباس نژاد همکار پژوهش سرای اشراق برگزار شد.
در این جلسه ابراهیمی ضمن قدردانی از همکاران مدیر در خصوص ثبت نام دانش آموزان در ایام تابستان، اهمیت، ضرورت و نحوه اجرای برنامه ها و فعالیت های ابتدایی نظیر کارآمد، طرح خوانا و... متذکر شد. وی همچنین نکات مهمی پیرامون تدوین و نگارش برنامه سالانه براساس سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش ارائه کرد.
وی در ادامه به معرفی راهبران طرح ها و برنامه های ابتدایی پرداخت، همچنین بر تلاش حداکثری مدیران برای راهنمایی و هدایت همکاران جدید الورود تاکید کرد.

سپس عباس نژاد از همکاران پژوهشسرا عنوان کرد: هوش سیّال و هوش متبلور مکمل یکدیگرند و یادگیری انسان عمدتاً از طریق آن‌ها کنترل می‌‌شود. همچنین سن مناسب آموزش‌های ذهنی و بهترین زمان تغییر قبل از 13 سالگی است. سپس در مورد نحوه شناسایی، جذب، هدایت و پرورش دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند و تقویت بنیه علمی و پژوهشی دانش‌آموزان مطالبی را اظهار کرد.

در ادامه جلسه، پاشایی، با تاکید به این امر که بسته تحولی خوانا امسال در بیش از ۲۰ مدرسه منطقه با علاقمندان به طرح خوانا پیش خواهد رفت، متذکر شد طرح خوانا بخشی از تغییر رویکرد گفتمان سازی سند تحول بنیادین بوده که این بسته تحولی شامل تولید طرح درس معلمان مبتنی بر تربیت مهارت های زندگی از طریق مهارت های چهارگانه سواد خواندن و تلفیق با خرده مهارت های آن است.

همچنین پاشایی در تائید سخنان معاون منطقه، مبنی بر تکمیل خودارزیابی ها در سایت نظارت ارزیابی عملکرد، گفت: از ۱۷ هزار دانش آموز منطقه، برحسب برش منطقه بیش از ده هزار نفر در فرصت های متنوع یادگیری جابربن حیان، عید و داستان، بازی و یادگیری، تکالیف مهارت محور و ...فعالیت می کنند.

وی در ادامه به آموزش همکاران جدیدالورود توسط گروه آموزشی و توانمندسازی معلمان در دروس قرآن، ریاضی، علوم و فارسی اشاره کرد.

در پایان ابراهیمی به پرسشهای مدیران در مورد فعالیت های کیفیت بخشی معاونت ابتدایی پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار