۲۰۳ زندانی با کمک خیرین از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند

اردبیل (پانا) - مدیر نمایندگی ستاد دیه اردبیل گفت سال گذشته به همت خیرین و مشارکت‌های مردمی تعداد ۲۰۳ زندانی جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ محکومیت بیش از ۵۵۶ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال از زندان‌های این استان آزاد شدند.

کد مطلب: ۱۲۷۰۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
۲۰۳ زندانی با کمک خیرین از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند

کریم‌الله محبوبی، مدیر نمایندگی ستاد دیه اردبیل درنشست هماهنگی جشن گلریزان ماه مبارک رمضان با اعلام این خبر افزود: ستاد دیه سال گذشته ۵۲ مورد جشن گلریزان مختص ماه مبارک رمضان (۱۲مورد شهرستانی، ۲۰مورد در بخش‌ها و ۲۰ مورد در دهیاری‌ها) به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه‌های اجتماعی برگزار و بیش از ۶۵ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی جمع‌آوری کرد.

وی بیان کرد: برگزاری جشن‌های گلریزان البته تنها ویژه ماه رمضان نبود و در مناسبت‌های مختلف با مشارکت خیرین و دستگاه‌های اجرای استان اردبیل برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی جشن گلریزان برگزار شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تصریح کرد: با توجه به برگزاری غیرحضوری جشن‌های گلریزان امسال در راستای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های معنوی ماه مبارک رمضان برای اطلاع‌رسانی در بین همشهریان با حمایت حامی مالی ستاد دیه، تولید و پخش پیام تبلیغاتی و گزارش مستند، طراحی پوستر باعنوان پویش مردمی ضیافت الهی، طراحی بنر، هماهنگی با ورزشکاران و هنرمندان برای مشارکت در این جشن در دستور کار قرار گرفته است.

محبوبی اظهار کرد: امسال ۶۲ مورد جشن گلریزان (۱۲ مورد در شهرستان‌ها، ۲۰ مورد در بخش‌ها و ۳۰۰ مورد در دهیاری‌ها) مختص ماه مبارک رمضان برای استان اردبیل برنامه‌ریزی شده است که به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد، امسال مبلغ ۸۰ میلیارد ریال در جشن‌های گلریزان استان اردبیل از سوی خیرین برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد کمک مالی جمع‌آوری شود.

یوسف خدادادی ،رئیس دادگاه تجدیدنظر و نایب رئیس هیات امنای ستاد دیه استان هم اظهار کرد: هم اکنون ۲۲۱ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد، ۱۰۳ نفر واجد شرایط دریافت کمک ستاد دیه هستند و برای آزادی آنان مبلغ ۲۰۹ میلیارد ریال نیاز است.

وی گفت: تمهیدات لازم برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در ماه مبارک رمضان از سوی ستاد دیه استان اردبیل انجام شده و در این زمینه نیاز است خیرین نیز همانند گذشته پیشگام باشند تا بتوانیم خوشحالی را به جمع خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد و مالی برگردانیم.

رئیس دادگاه تجدیدنظر و نایب رئیس هیات امنای ستاد دیه استان با اشاره به اهمیت آزادسازی محکومان غیرعمد مالی بیان کرد: هدف اصلی ستاد دیه کمک به محکومان مالی نیازمند و آبرومند است که در این مسیر پرتلاطم، بدون حضور خیرین استان نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس‌کل دادگستری استان نیز در این نشست از خیرین این استان خواست تا با مشارکت در جشن گلریزان، زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنند.

وی گفت: هم اکنون تعدادی از افراد به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی در زندان به‌سر می‌برند که این موضوع آسیب‌های اجتماعی بسیاری را تشدید می‌کند و باید همگان برای آزادی این زندانیان تمام تلاش خود را به‌کار گیرند.

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به پیشگامی خیرین اردبیلی در کارهای خیرخواهانه، ‌افزود: مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از ثواب بسیاری برخوردار است و چنان که در زمینه هزینه افطاری، احسان در ماه محرم و ازدواج پیشگام شده‌اند، هزینه‌های ختم اموات خود را به امر خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی اختصاص داده‌اند.

کثیرلو بیان کرد: بر این اساس چشم انتظار کمک‌های مردم هستیم، زیرا این خیرین و نیکوکاران یاوران رهایی‌بخش هستند که با حضور خود در این آیین‌ها سعی می‌کنند زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار