بزرگترین تشویق و تکریم خیرین را خداوند انجام داده است

اردبیل(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: خیرین نیاز به تشویق و تکریم ما ندارند چرا که بزرگترین تشویق و تکریم را از خیرین ذات ربوبی و الهی انجام داده است.

کد مطلب: ۱۴۲۸۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین تشویق و تکریم خیرین را خداوند انجام داده است

آیت‌الله سید حسن عاملی،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آئین نکوداشت و تکریم از خیریه‌های این استان اظهار کرد: خیرین فخر و شرف جامعه ارزشی و اسلامی هستند و در دین ما و مقایسه احکام بزرگترین عبادت کمک و دستگیری از نیازمندان است.

وی تصریح کرد: در کنار رهبریت صالح جامعه و عبادت‌های معنوی و ارزشی، بزرگترین عبادت دستگیری و یاریگری افراد نیازمند و فقیری است که از ثواب و پاداش بی‌نظیری نیز برخوردار است.

امام جمعه اردبیل گفت: ما امروز گرد هم آمدیم تا از این خیرین تشویق و تکریمی ارزشمند داشته باشیم اما آنها نیازی به این تشویق ندارند چرا که ذات ربوبی بزرگترین تشویق را از خیرین، عالمان و وارستگان جامعه انجام داده است.

عاملی موضوع تربیت نسل فاخر و شایسته را با روحیه خیرخواهانه و همنوع دوستی یادآور شد و افزود: ما باید در قالب این حرکت ارزشمند نسلی فاخر تربیت کنیم تا ذائقه کمک و دستگیری از دیگران را به شایستگی انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای نسل آینده باید این خیرین و سرمایه‌های معنوی جامعه نظیر مرحوم علیپور معرفی شود و ما انتظار داریم تا شهردار اردبیل هر چه سریع‌تر باغ شریعت را تعیین تکلیف کرده و تندیس این چهره‌های بزرگ و افتخارآمیز استان را نصب و شرح حال آنها را در پای این تندیس‌ها نوشته تا کودکان و نوجوانان ما بهترین الگوی تربیتی خود را پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: ما باید قدر لحظه‌ها و فرصت‌ها را بدانیم و از ثانیه‌ها برای کمک و دستگیری دیگران استفاده کنیم که این امر ثواب و پاداشی بزرگ به همراه دارد که با از بین رفتن حصار زمان و مکان ارزش آن به شایستگی عاملی سابقه دیرین فعالیت مؤسسات خیریه را در این استان به همراه موقوفات بیشمار یادآور شد و اضافه کرد: در برخی از استان‌ها درآمد موقوفات میلیاردی است که از این طریق می‌توان به راحتی نیاز نیازمندان را رفع کرده و در برطرف کردن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های جامعه پیشرو عمل کرد.

وی از وقف به عنوان مدیریت ثروت بعد از مرگ یاد کرد و ادامه داد: کمیته امداد در برگزاری چنین همایش‌هایی پیشقدم بوده و امیدواریم ماحصل آن به نفع استان و حمایت از خیرین باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار