برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل

اردبیل (پانا) - بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با حضور مسئولان کشوری و استانی در اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل

در آیینی که در سالن لاله اردبیل برگزار شد، با تجلیل از خیرین و نیک‌اندیشان در مسیر مدرسه‌سازی از گروه‌های مختلف دعوت شد تا در این امر نیک مشارکت و حضور فعال داشته باشند.

در این مراسم جواد قرآن‌نویس ،رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز اردبیل طی سخنانی اظهار کرد: ما دست یاری به سوی خیرین دراز می‌کنیم تا همچنان در امر مدرسه‌سازی استان اردبیل بتواند پیشرو و پیشتاز کشور عمل کند.

وی به فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان از سال ۷۸ اشاره کرد و گفت: ۳۵ درصد مدارس کشور و استان اردبیل با همت خیرین و مشارکت آنها احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تصریح کرد: ما هم اکنون در برخی از شهرستان‌های استان نیاز به توسعه فضاهای آموزشی، بهسازی و نوسازی واحدهای آموزشی و همچنین برچیده شدن مدارس کانکسی و سنگی داریم و امیدواریم با کمک خیرین بساط این‌گونه مدارس به سرعت برچیده شود.

قرآن‌نویس افزود: به هیچ وجه زیبنده دانش‌آموزان استان اردبیل نیست که در یک کلاس ۳۵ تا ۴۰ دانش‌آموز نشسته و با کمبود فضای آموزشی امکان تحصیل مناسب پیدا نکنند که قطعاً خیرین مدرسه‌ساز سعی خود را به کار گرفتند تا در این امر نیک یاریگر نسل آینده باشند.

وی از خیرین به عنوان انسان‌های خیرخواه و صاحب اندیشه یاد کرد و ادامه داد: مهمترین ارکان توسعه در هر جامعه علم، دانش و یادگیری است که در این زمینه آموزش و پرورش در کنار نوسازی مدارس و جامعه خیرین در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی به عنوان اصلی‌ترین عنصر و محرک در این زمینه کارهای شایسته‌ای را آغاز کرده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌سازاستان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما دغدغه رفع کمبود فضای آموزشی را داریم و سعی ما بر این است تا متناسب با فرهنگ و تمدن جامعه و استان اردبیل بتوانیم در امر مدرسه‌سازی و حرکت مؤثر در این حوزه گام‌های جدی را برداریم.

حسن محمدی ادیب ،مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس اردبیل هم گفت: هم اکنون ۸۴ پروژه در قالب ۲۸۰ کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز در مناطق مختلف استان اردبیل در دست احداث است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۴۱۶ واحد مدرسه با یک هزار و ۶۵۲ کلاس درس توسط خیرین در استان اردبیل احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان مجموع تعهدات خیرین طی ۲۳ جشنواره خیرین مدرسه ساز در این استان را یک هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال ذکر کرد.

کلام الله صفری ،مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل هم با اشاره به کمبود شدید فضای آموزشی در این استان گفت: سرانه فضاهای آموزشی استان اردبیل با استاندارد و میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.

وی استاندارد فضاهای آموزشی ایران را هشت متر مربع و میانگین کشوری آن را پنج متر مربع اعلام کرد و افزود: سرانه فضاهای آموزشی استان اردبیل حدود چهار متر مربع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با درخواست از خیرین مدرسه ساز برای احداث واحدهای آموزشی در سطح استان اردبیل به منظور تامین کمبودهای فضاهای آموزشی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در برخی نواحی و مناطق استان اردبیل حتی کمتر از چهار متر مربع و پایین از نصف میانگین کشوری است.

صفری خواستار برچیده شدن مدارس کانکسی در استان اردبیل با اقدام خیرخواهانه خیرین مدرسه ساز شد و اظهار کرد: بسیاری از مدارس قدیمی و خشتی استان نیز نیازمند مساعدت و خیرین مدرسه ساز است.

در این مراسم از کتاب زندگینامه و کارنامه جواد قرآن‌نویس خیر نام‌آشنای اردبیلی با نام «بوی گلبرگ‌های خیس» رونمایی شد و کمک‌های خیرین برای امر مدرسه‌سازی نیز جمع‌آوری و در اختیار مجموعه خیرین قرار گرفت تا با همکاری نوسازی ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم استان انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار