مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

خیران اردبیلی ۱۵۳۹ کلاس درس احداث کردند

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: تا کنون 1539 کلاس درس در قالب ۳۸۲ مدرسه خیرساز در استان اردبیل احداث شده است.

کد مطلب: ۸۹۶۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
خیران اردبیلی ۱۵۳۹ کلاس درس احداث کردند

احمد ناصری در جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان که با حضور مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق 19گانه، مسئولان و خیران در اردبیل برگزارشد، طی سخنانی با قدردانی از اقدامات خیران در راستای تعلیم و تربیت اظهار کرد: ارزش و جایگاه اقدام خیران در حوزه تعلیم و تربیت ماندگار است و با هیچ ادبیاتی نمی‌شود آن را توصیف کرد.

او با بیان اینکه تا کنون یک هزار و 539 کلاس درس خیرساز در استان اردبیل احداث شده است، گفت: اگر چنین حرکتی در استان اتفاق نمی‌افتاد بدون شک منابع مالی دولت برای تامین فضاهای آموزشی و پروشی مورد نیاز استان کافی نبود و آموزش و پرورش با بحران روبه‌رو می‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تاثیر فرهنگی این حرکت در تمامی حوزه‌های جامعه بیان کرد: امروزه دستگاه‌های مختلف که خدمات عمومی ارائه می‌دهند به فکر افتاده‌اند تا از این سرمایه عظیم خیران در فعالیت‌های خود بهره ببرند.

ناصری تصریح کرد: سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی و بودجه عمرانی کشور دو شاخص اصلی ارزیابی آموزش و پرورش در جهان است.

او افزود: میانگین سهم آموزش و پرورش در دنیا از تولید ناخالص ملی هفت درصد و در کشور دودرصد است و نیز میانگین جهانی این سهم از بودجه عمرانی نیز 25 درصد است اما در کشور این رقم 14.5 درصد بوده و در بودجه 98 افزایش تا 18 درصد پیش بینی شده است، بنابراین با توجه به این آمار با ورود خیرین در این عرصه شکاف‌های موجود پر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه الگوی ارتباطی بین آموزش و پرورش، نوسازی و تجهیز مدارس و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان را می‌توان به کل کشور ارائه داد، گفت: با این همکاری و نیز با تدبیر اداره کل نوسازی امروز به جایی رسیده‌ایم که تمامی پروژه‌های نیمه تمام فعال و به نتیجه رسیده است به طوری که تا مهرماه سال آینده پنج پروژه عظیم آموزشی و پرورشی دیگر به چرخه تعلیم و تربیت وارد خواهد شد.

ناصری از اجرای مراسم و جشنواره خیرین در تمامی مدارس خیرساز استان خبر داد و افزود: تجلیل از خیرین ترویج فرهنگ کمک به هم‌نوع است که باید در جامعه تسری پیدا کند.

او از خیران خواست تا بخشی از منابع کمکی خود به آموزش و پرورش را به سمت تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، هنرستان‌ها و هوشمندسازی مدارس سوق بدهند تا ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی رخ دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه اینکه 35 درصد مدارس کل کشور بافت‌های فرسوده و نیازمند بازسازی دارند، تصریح کرد: 30 درصد از مدارس استان نیز نیازمند نوسازی است به طوری که بیشتر مدارس سه شهرستان پارس‌آباد، مشگین‌شهر و اردبیل دو نوبته هستند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان نیز در این جلسه با تاکید بر برگزاری جشنواره خیرین در مدارس استان اظهار کرد: تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز سبب می‌شود تا آنان در راهی که قدم گذاشته‌اند راسخ‌تر حرکت کنند که این امر زمینه‌ساز فعالیت‌های هر چه بیشتر خیرین در این حوزه می‌شود.

جواد قرآن نویس با بیان اینکه 35 درصد از مدارس کشور توسط خیرین احداث شده اند، گفت: تا کنون 382 مدرسه در قالب یک هزار و 539 کلاس درس در استان اردبیل توسط خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش استان شده است تا در راستای ارتقای زیرساخت‌های آموزشی در استان گام‌های جدی برداشته شود.

او بیان کرد: خیرین با نیت الهی وارد عرصه مدرسه‌سازی شده‌اند و هیچ چشم‌داشتی ندارند و ورود آنها به این عرصه زمینه‌ساز توسعه فضاهای آموزشی در سطح استان شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تجلیل و تکریم خیرین مدرسه‌ساز را ضروری دانست و تصریح کرد: با برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های خیرین مدرسه‌ساز در کنار تجلیل از تلاش‌ها و زحمات خیرین مدرسه‌ساز تلاش می‌کنیم تا در راستای جذب هر چه بیشتر خیرین به این عرصه گام برداریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این جلسه از تصویب مصوبه آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش سهم آموزش و پرورش از عوارض پرداختی توسط مشترکین گاز شهری تا سقف 50 درصد و اختصاص آن به نوسازی مدارس خبر داد.

دولت لطفی با بیان اینکه جشنواره خیرین در سال 98 با رویکرد "ایمنی مدارس با مشارکت خیرین" برگزار خواهد شد، گفت: بحث ایمنی تنها نوسازی مدارس را شامل نمی‌شود، بلکه مربوط به نوسازی تجهیزات و مقاوم‌سازی مدارس نیز می‌شود.

او از برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان خبر داد و افزود: زمان برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با اولویت پنجم و یا یازدهم اردیبهشت ماه سال 98 است که در زمینه زمان دقیق باید سازمان نوسازی مدارس کشور تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

لطفی از تشکیل ستاد و تعیین کمیته‌های اجرایی جشنواره خبر داد و گفت: جذب بانوان خیرین مدرسه‌ساز با هماهنگی مجمع خیرین مدرسه‌ساز، برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان‌ها و برگزاری جشنواره مدرسه‌ای در مدارس خیرساز با هماهنگی خیرین و آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار