رئیس کل دادگستری اردبیل:

کمک‌های مردمی به ستاد دیه 70 درصد افزایش یافته است

اردبیل (پانا) - با وجود فشارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم، کمک‌های اهالی استان اردبیل به ستاد دیه 70 درصد افزایش یافته است. این جدیدترین اظهار نظر رئیس کل دادگستری اردبیل در خصوص کمک‌های مردمی به ستاد دیه است.

کد مطلب: ۹۸۸۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کمک‌های مردمی به ستاد دیه 70 درصد افزایش یافته است

سیدناصر عتباتی در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه رونق تولید و اشتغال باید با سرعت بیشتر و کارگشایی جدی‌تر حرکت کنیم که احداث شهرک صنعتی مشترک و مرکز لجستیک در شمال استان اردبیل از اقدامات شایسته استاندار اردبیل است که می‌تواند این استان را متحول کند.
او ادامه داد: با هدف کمک به صنعتگران و روان‌سازی امور تولید و جلوگیری از ورود سرمایه‌گذاران به چرخه قضایی شورای حل اختلاف ویژه صنعت در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود تا با فعالیت این شورا در یکی از مراکز تجاری و یا شهرک صنعتی جلوی ارجاع پرونده‌های قضائی در این حوزه به مراجع دادگستری گرفته شود.
رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: باید تلاش کنیم تا با مصالحه و سازش مشکلات کارگری و کارفرمایی و تامین اجتماعی را رفع کنیم تا این مشکلات منجر به تشکیل پرونده قضائی نشود.
عتباتی با بیان اینکه در سایر حوزه‌ها نیز به صورت تخصصی سعی داریم تا شوراهای حل اختلاف را فعال‌کنیم، افزود: در بخش بهداشت و درمان نیز همین رویه را در پیش گرفتیم تا به جای تشکیل پرونده در مرحله صلح و سازش به شکایات خاتمه داده شود.
او با انتقاد شدید از بانک‌های عامل در اخذ تضامین برای پرداخت‌تسهیلات بانکی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها بهتر است سری به بند جوانان در زندان و دادگاه‌های خانواده ما بزنند تا از نزدیک ببینند که یک جوان و یا یک خانواده چگونه براثر فشارهای اقتصادی در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان نمونه افزایش 70 درصدی کمک مردم این استان به ستاد دیه را اعلام کرد و گفت: در نقطه مقابل این نجابت مردم وظیفه همه مسئولان انجام تکالیف قانونی و نگاه مهربانانه به مردم است تا اعتماد و امید آنها افزایش یابد.
رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: بزرگترین جهاد و حرکت انقلابی در شرایط کنونی کمک به تولید و اشتغال جوانان است و دشمنان ما همین مسیر را هدف قرار داده‌اند تا به نوعی ملت ما را زمین‌گیر کنند.

عتباتی اضافه کرد: در چنین شرایطی از مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود با نگاهی منعطف و مصادره به مطلوب در صدور مجوزها و پرداخت تسهیلات تصمیم‌گیری کرده و حرکت کنند.
او مردم استان اردبیل را مردمانی نجیب و دارای تدین و فرهنگ غنی اعلام و اضافه کرد: همین مردم در صحنه‌های مختلف پشت سر نظام و ولایت بوده و در کارهای خیر پیشقدم و همراه هستند.
عتباتی در پایان گفت: کانون کارشناسان نیز باید در واگذاری امور به کارشناسان به صورت متمرکز عمل نکرده و فاصله ایجاد شده در اعلام ارقام متفاوت برای پرونده‌های ارجاعی برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار