معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران :

حمایت از تبدیل سوله‌های بی‌استفاده به فضای ورزشی

بهارستان یک (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در افتتاح اولین کانون تنیس روی میز در بهارستان، از حمایت از تبدیل سوله‌های بی‌استفاده به فضای ورزشی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از تبدیل سوله‌های بی‌استفاده به فضای ورزشی

اولین کانون تنیس روی میز در مدرسه کمیل ناحیه یک بهارستان با حضور الهه حسن‌پور، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مصطفی کلانتری مدیر، غلامرضا قره باقری معاون پرورشی و تربیت بدنی، الهام صیادی معاون ابتدایی و کارشناسان تربیت بدنی ناحیه یک بهارستان، افتتاح شد.

حسن‌پور، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در بازدید از افتتاح کانون تنیس روی میز در بهارستان یک، اظهار کرد: دوران کرونا، دوران سختی بود و تمام دانش‌آموزان بدون تحرک بودند و دچار اضافه وزن شدند؛ به همین دلیل BMI آنها رو به افزایش است و این مشکل بزرگی محسوب می‌شود، زیرا ممکن است در آینده دانش‌آموزان دچار بیماری‌های قلبی، عروقی، فشار خون و... شوند و بهترین راهکار این است که فضای ورزشی در مدارس افزایش یابد.

حسن‌پور ضمن اشاره به طرح شهید سلیمانی افزود: در این طرح، مقرر شد تا فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای افزایش پیدا کند و در کنار این طرح، خیلی ارزشمند است تا مدیران همت کنند و انبارها یا سوله‌های غیراستفاده را تغییر بهره‌وری دهند و به استفاده ورزشی تبدیل کنند.

همچنین حسن‌پور ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران افتتاح این سالن ورزشی تنیس، گفت: خوشبختانه شاهد این موضوع بودیم که یک انبار در شهرستان بهارستان را به خانه تنیس روی میز تبدیل کرده‌اند و با این اتفاق ما می‌توانیم به صورت چندمنظوره به اهدافمان برسیم.

وی به اهداف مدنظر اشاره کرد و ادامه داد: اولین هدف، فعالیت جسمانی برای پیشگیری از بیماری‌ها و دومین، افزایش شادی و نشاط با بازی‌های گروهی و رقابت‌های سالم برای دانش‌آموزان است.

در پایان حسن‌پور اعلام کرد: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش رسما اعلام کردند که هر سوله‌ای که قابلیت تبدیل به فضای ورزشی داشته باشد از آن حمایت خواهد شد.

همچنین مصطفی کلانتری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سخنانی در خصوص افتتاح این سالن، اظهار کرد: شهرستان بهارستان به خصوص ناحیه یک بهارستان، متاسفانه از نظر سرانه ورزشی وضعیت مطلوبی ندارد؛ اما استعدادهای ورزشی فراوانی دارد که به دلیل سرانه پایین ورزشی شکوفا نمی‌شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان بهارستانی، استعدادهای فراوانی دارند و ما باید بتوانیم به بهترین شکل از فضاهایی که داریم، استفاده کنیم، یک سالن ورزشی درون مدرسه‌ای داشتیم که استفاده خاصی از آن نمی‌شد و با ارائه پیشنهاداتی از همکاران، توانستیم تا این سالن بی استفاده را به کانون تنیس روی میز با نام شهید ابراهیم هادی در مدرسه کمیل تبدیل کنیم.

کلانتری اعلام کرد: با زمانبندی‌های مناسب از سوی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، تمام دانش‌آموزان دختر و پسر این منطقه می‌توانند در این کانون حضور پیدا کنند و بهره کافی را ببرند.

دانش‌آموز خبرنگار: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار