معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

حیاط پویا، مکانی مناسب برای بازی و ورزش دانش‌آموزان

بهارستان یک (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در آیین افتتاح اولین حیاط پویا در بهارستان، این حیاط را مکانی مناسب برای بازی و ورزش دانش‌آموزان محدود در خانه دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۴۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
حیاط پویا، مکانی مناسب برای بازی و ورزش دانش‌آموزان

اولین حیاط پویا با هدف افزایش سرانه ورزشی و بهبود وضعیت سلامت دانش‌آموزان در بهارستان یک و با حضور الهه حسن‌پور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مصطفی کلانتری مدیر، غلامرضا قره‌باقری معاون پرورشی و تربیت بدنی، الهام صیادی معاون ابتدایی و کارشناسان تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، در مدرسه شاهد شهید آوینی افتتاح شد.

در این برنامه الهه حسن پور معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان گفت: در مدرسه‌ای که مدیر به طور خودجوش، نسبت به افتتاح حیاط پویا اقدام می‌کند بسیار ارزشمند است؛ زیرا با توجه به اینکه در این منطقه، آپارتمان‌های زیادی وجود دارد، دانش‌آموزان مکانی برای بازی و ورزش ندارند و این حیاط پویا موجب می‌شود تا بچه ها بتوانند بازی کنند و در قالب بازی تقویت مهارت بنیادی آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: حتی استفاده از یک میله ورزشی‌ که مهارت بنیادی دارد و حتی اسم ورزش هم ندارد؛ می‌تواند پایه و زمینه ساز مهارت‌های حرفه‌ای در ورزش‌های مختلف باشد.

همچنین مصطفی کلانتری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان ضمن تقدیر از خلیل قهرمانی مدیر مدرسه شاهد شهید آوینی بابت اجرای این طرح در منطقه، اظهار کرد: حیاط پویا از طرح‌های جدیدی است که در آموزش و پرورش صورت گرفته و حرکت بسیار مفید و خوبی است و لازم است تا ما رشد همه جانبه برای دانش‌آموزان داشته باشیم.

کلانتری ضمن اشاره به سند تحول بنیادین که نباید تک بعدی و تک محور فعالیت کرد، افزود: در بهارستان یک بسیار علاقمند هستیم تا سرانه‌های ورزشی و آموزشی را بالا ببریم و امید است با استفاده درست از این حیاط پویا برای دانش‌آموزانی که در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند و برای بازی و ورزش محدودیت دارند، بتوانیم از بیماری‌ها و اضافه وزن آنها با تحرکاتی که خواهند داشت، جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که دانش‌آموزان در مدارس و حیاط پویا حضور پیدا می‌کنند، می‌توانیم شور و نشاط را در آن‌ها ببینیم و امید است تا روزی تمام مدارس ما دارای حیاط پویا باشند و دانش‌آموزان در کنار آموزش، از ورزش لذت ببرند.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار