جشنواره استان‌شناسی در ناحیه یک بهارستان برپا شد

بهارستان یک (پانا) - جشنواره استان‌شناسی با هدف آشنایی دانش‌آموزان با آداب و سنن و فرهنگ سایر استان‌ها در ناحیه یک بهارستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره استان‌شناسی در ناحیه یک بهارستان برپا شد

جشنواره استان شناسی با بررسی آداب و رسوم محلی و غذا و پوشش محلی ۶ استان به همت معاونت آموزش ابتدایی و با حضور مرتضی مرادی کارشناس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره کل شهرستان‌های استان تهران در ناحیه یک بهارستان برگزار شد.

در این جشنواره غرفه‌های استان شناسی برای استان‌های گلستان، گیلان، زنجان، لرستان، همدان و اردبیل برپا شد که با استقبال خوب مردم و همکاران فرهنگی رو به رو شد.

الهام صیادی معاون آموزش ابتدایی هدف از برگزاری جشنواره استان شناسی را آشنایی دانش‌آموزان با آداب و سنن و فرهنگ سایر استان‌ها اعلام کرد و افزود: اینگونه جشنواره‌ها کمک می‌کند تا دانش‌آموزان با مسائل جغرافیایی، تاریخی، اجتماعی، مردم شناسی، اقتصادی و فرهنگی استان‌های مختلف آشنا شوند.

صیادی همچنین درباره تاثیرات این جشنواره بر دانش‌آموزان عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی بدین شکل، می‌توانند تاثیرات بسزایی بر دانش‌آموزان بگذارند، زیرا ممکن است برای بچه‌ها حتی تا آخر عمرشان نیز فرصت دیدن شهرهای کشور مهیا نشود.

در این جشنواره آداب و رسوم، پوشش های سنتی مناطق مختلف کشور و وسایلی مانند کوزه های قدیمی آثار باستانی و سنتی و اجرای زنده موسیقی، مراسم‌ها و بازی‌های بومی محلی و غذاهای مربوط به استان‌های مختلف به نمایش گذاشته شد.

دانش‌آموز خبرنگار: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار