معاون پرورشی دبستان نرگس شهرستان پردیس:

شناسایی استعداد دانش‌آموزان ابتدایی در نمایشگاه هنری دبستان نرگس

پردیس (پانا) - معاون پرورشی دبستان دخترانه نرگس هدف از برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری در این مدرسه را شناسایی استعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۳۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی استعداد دانش‌آموزان ابتدایی در نمایشگاه هنری دبستان نرگس

فاطمه آبرود با اشاره به برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری که در دبستان نرگس در حال برگزاری است اظهار کرد: از آنجایی که این دبستان به عنوان دبیرخانه‌ جشنواره‌‌ فرهنگی هنری سال 1400-1401 انتخاب شده است، تمام مدارس ابتدایی منطقه آثار هنری دانش‌آموزان خود را به این دبستان تحویل داده‌، همچنین دانش‌آموزان این دبستان نیز از زمان اعلام برگزاری نمایشگاه بهترین آثار خود را به مدرسه تحویل دادند.

وی با اشاره به آثار‌‌ زیبا‌ی بچه‌ها افزود: زمانی که آثار دانش‌آموزان به دستم رسید تصمیم گرفتم تا نمایشگاه را برای تشویق و پیشرفت آنها در عرصه فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنم. این نمایشگاه به مدت یک هفته برگزار می‌شود و امیدوار هستم بتوانیم در سال‌های آینده نیز چنین نمایشگاهی را راه‌اندازی کرده و مانند امسال با استقبال خوبی روبرو شویم.

معاون پرورشی دبستان دخترانه نرگس شهرستان پردیس در رابطه با آثار هنری دانش‌آموزان در این نمایشگاه بیان کرد: برای آماده شدن بیشتر آثاری که در نمایشگاه مذکور در معرض دید مخاطبان قرار داشت، یک تا سه ماه زمان صرف شده بود تا آماده شوند، حتی روی بعضی از آثار یک سال کار شده بود تا به این نمایشگاه برسد.

شاهنامه‌خوانی تا نمایش آثار تجسمی

آبرود ادامه داد: علاوه بر آن در این نمایشگاه ما از برخی دانش‌آموزان برای شاه‌نامه‌خوانی، موسیقی‌ به صورت تکنوازی و همنوازی نیز استفاده کردیم و مسابقه ادبی نیز برگزار شد. هنر‌های دستی و تجسمی مانند؛ نقاشی روی بوم، نقاشی روی چرم، نقاشی روی سنگ، آبرنگ، نقاشی با مداد، دودلینگ، کار روی اجسام مختلف، نقاشی همگانی و نقاشی ورق طلا از جمله آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه هستند.

وی در رابطه با نحوه و میزان فروش در این نمایشگاه اظهار کرد: از آنجایی که کارهای متنوعی در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته شده بود، بازدیدکنندگان در روز افتتاحیه فرصت خرید نداشتند. البته در صورتی که در مدت یک هفته ای که این نمایشگاه در حال برگزاری است، خریدی صورت گیرد، مبلغ آن برای تشویق هنرجویان متعلق به هنرمند خلق کننده آن اثر درنظر گرفته خواهد شد.

معاون پرورشی دبستان دخترانه نرگس شهرستان پردیس همچنین با اشاره به مسئولانی که از این نمایشگاه بازدید کردند از جمله حجت‌الاسلام امین قربانی نماینده‌ امام جمعه شهرستان پردیس، محمد فروتن معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش پردیس، کارشناسان پرورشی شهرستان پردیس، مسئول حراست منطقه به همراه معاونان و مسئول بسیج، از حضور و توجه آنها به این نمایشگاه تقدیر و تشکر کرد.

مریم مرادی، معلم هنری دبستان نرگس نیز با اشاره به اینکه حدود 15 سال است که در رشته‌های مختلف هنری فعالیت دارم، در حاشیه این نمایشگاه گفت: من در شاخه‌های هنری مختلفی از جمله نقاشی روی بشقاب، روی بوم، روی چرم، روی شیشه، رزین، دودلینگ، دیجیتال آرت فعالیت دارم.

وی در رابطه با به نمایش گذاشتن آثار‌ هنری خود و شاگردانش در نمایشگاه دبستان نرگس تصریح کرد: تاکنون حدود یک‌هزار هنرجو داشته‌ام، شاگردانم مهمترین کار‌های خود را در این نمایشگاه ارائه دادند. آنان در واقع هم کار‌آفرین و هم هنرمند هستند و مهمتر آن که این دانش‌آموزان توانایی آموزش هنرشان را به دیگران نیز دارند.

خبرنگار دانش‌آموز: یاسمین دارایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار