برگزاری مراسم آموزش و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال در نیشابور

نیشابور (پانا) - روابط عمومی سازمان آتش نشانی نیشابور در مراسم آموزش و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال گفت چهارشنبه‌سوری باید به شیوه و سنت درست برگزار شود، باید به سمت چهارشنبه‌سوری ایرانی رفت نه چهارشنبه‌سوری چینی.

کد مطلب: ۱۲۶۳۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم آموزش و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال در نیشابور

مراسم آموزش و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال با همکاری سازمان های اورژانس و آتش نشانی و آموزش و پرورش نیشابور در محل پارک آتش نشان برگزار شد. در این مراسم مصطفی افشار نیک، رئیس اورژانس نیشابور و محمد مهدی سلیمان روابط عمومی سازمان آتش نشانی نیشابور، به سخنرانی در خصوص چهارشنبه سوری پرداختند.

رئیس اورژانس نیشابور گفت: با توجه به اینکه هنوز چهار الی پنج روز تا چهارشنبه آخر سال مانده است، ما حدود ۳۵۰ مصدوم در کشور داشته ایم و متاسفانه از این تعداد چهار نفر جان خود را از دست داده اند.

افشار نیک بیان کرد: این آمار مقدماتی نشانه خوبی نیست و ممکن است نشان دهنده این باشد که چهارشنبه آخر سال پر حادثه ای در پیش داریم.

وی افزود: ما مخالف برگزاری چهارشنبه سوری نیستیم اما چهارشنبه سوری که ایمن و به دور از ترقه و حادثه باشد.

در ادامه محمد مهدی سلیمان، روابط عمومی سازمان آتش نشانی نیشابور صحبت های خود را با مطرح کردن سوال "آیا عاقلانه است که ما برای یک شادی زودگذر، ایمنی و سلامت خودمان و دیگران را به خطر بیندازیم؟" شروع کرد.

وی تاکید کرد: چهارشنبه سوری باید به شیوه و سنت درست برگزار شود، ما باید به سمت چهارشنبه سوری ایرانی برویم نه چهارشنبه سوری چینی.

سلیمان افزود: در شب چهارشنبه سوری تمام نیرو های ما علاوه بر آن دسته که شیفت کاریشان نیست، در حال آماده باش هستند که تا حد امکان از بروز حادثه جلوگیری و از آسیب رسیدن به مصدومان جلوگیری کنند.

فاطمه سوقندی کارشناس مسئول سلامت آموزش و پرورش نیشابور در حاشیه مراسم در مصاحبه با روابط امومی اورژانس نیشابور گفت: چند سالی است که چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل شده است، هر چند که ما می توانیم با شعار هر دانش آموز یک سفیر سلامت این سنت با ریشه را به اصل خود برگردانیم.

وی بیان کرد: امیدوارم دانش آموزان چهارشنبه آخر سال را با خوشی و شادی در کنار خانواده بگذرانند، شادی ای که به دور از ترقه و حادثه باشد.

در پایان این مراسم تکنسین اورژانس با همراهی دانش آموزانی که گریم سوختگی شده بودند، امدادهای اورژانسی به یک فرد حادثه دیده را آموزش دادند.

خبرنگار دانش آموز: حسن کمالی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار