معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

جشن نیکوکاری به نوعی آموزش و تربیت عملی است 

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف جشن نیکوکاری، این جشن را نوعی آموزش و تربیت عملی دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۲۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
جشن نیکوکاری به نوعی آموزش و تربیت عملی است 

طاهر علمی در آیین جشن نیکوکاری گفت: کمک به نیازمندان یکی از عبادات مهم و یکی از مهمترین عبادات است.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس ، ترویج فرهنگ انفاق و احسان در بین دانش آموزان است و حضور دانش آموزان در جشن نیکوکاری به نوعی آموزش و تربیت عملی محسوب می شود.

وی اظهار داشت: تربیت مقوله ی پیچیده ای است که هدف اصلی سند تحول بنیادین نیز است و رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه از اهداف اصلی این سند می باشد. در واقع می توان گفت که تربیت، تکمیل کننده هویت انسان است.

علمی با اشاره به حضور دانش آموزان و شرکت آن ها در این جشن گفت: حضور دانش آموزان در این جشن، نشان از بصیرت و نوع دوستی است و نشان از آموزش احسان و انفاق در دوران دانش آموزی است و مشاهده می شود که دانش آموزان آمده اند عید را همراه با همکلاسی های نیازمند خود جشن بگیرند و این به تنهایی از سوی دانش آموزان یک ارزش است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی شرح داد: جشن نیکوکاری سنت حسنه ای است که همه ساله در روزهای آخر سال برگزار می شود و همه ما وظیفه داریم با مشارکت در این جشن دست نیازمندان را بگیریم.

و در حال حاضر این جشن در ۴۰ منطقه از استان با توجه ویژه برگزار می‌گردد و لذا کمک رسانی در سطح مدارس و ادارات در جشن نیکوکاری به دو روش غیر حضوری که در این روش ، شماره حساب های مرکز نیکوکاری در گروه ها و کانال های شبکه شاد بارگزاری می شود و دانش آموزان و معلمان و اولیا می‌توانند با پرداخت مبالغی نوع کمک رسانی خودشان را به نیازمندان نشان دهند.

و روش دیگر بصورت حضوری است که در این خصوص صندوقی در مدارس آماده می کنند تا دانش آموزان با اختیار تمام ، نوع کمک رسانی خود را با انداختن پول به صندوق ،عملا نشان دهند .

این مقام مسئول در نظام تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی، نیازمندی های دانش آموزان را کفش و لباس و لوازم التحریر و تبلت و مواد خوراکی و معیشتی اعلام نموده و گفت: کمک به همنوعان علاوه بر تاثیرات اخروی موجب اثرات دنیوی از جمله افزایش طول عمر، تداوم نعمت و جلوگیری از مرگ بد می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرده و گفت در سال جاری بالای ۲۵۰ دستگاه تبلت به دانش آموزان عزیز از سوی مرکز نیکوکاری ارائه شده است ولی باز به چندین دستگاه تبلت برای تقدیم به دانش آموزان نیازمند احتیاج وافری هست.

مهم ترین مسئله در آموزش و پرورش، فرهنگ سازی کمک به همنوعان در دانش آموزان است

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۱ تبریز نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: ما که در مکتب علوی بزرگ شده‌ایم و الگوی ما امامان( ع ) هستند باید بدانیم که کمک به برادران از واجبات دینی است که این امر با۱۰۰ مرتبه طواف مکه برابر عنوان شده است.

اسفندیار صادقی افزود: امید است با توفیق خداوند بتوانیم به فرزندان این سرزمین کمک کنیم چراکه اگر هریک از ما بتوانیم دل یک کودک بی بضاعت را شاد کنیم خداوند در روز محشر یاور ما خواهد بود. هرساله اقدامات متعددی در خصوص جشن نیکوکاری انجام می‌گرفت تا بتوانیم کمک رسان دانش آموزان عزیزمان باشیم که در دو سال اخیر به علت شیوع ویروس کرونا این امر با مشکلاتی روبرو شده است.

وی خاطر نشان کرد: با مساعدت همکاران در آموزش و پرورش جشن عاطفه‌ها در مهرماه و جشن احسان و نیکوکاری در اسفند ماه با روحیه عالی برگزار گردید. مهم‌ترین مسئله ما در حال حاضر فرهنگ سازی کمک به هم‌نوعان برای دانش آموزان است، چراکه در زندگی همه ما وابسته به یکدیگر هستیم و دانش آموزان جز اصلی ترین متولیان در این خصوص هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار