نقطه عطف تربیت، تبدیل آموزه‌های تربیتی به رفتار است

شهرری(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری، یکی از کلیدی ترین و اصلی ترین شاخص ها که با آن می توان کار تربیتی را اندازه گرفت، تبدیل آموزه‌های تربیتی به رفتار دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۰۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
نقطه عطف تربیت، تبدیل آموزه‌های تربیتی به رفتار است

یعقوب ایمانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ری در مراسم تجلیل ازمعاونین ،مربیان و پیشکسوتان امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و شهدای امور تربیتی، اظهار کرد: تاسیس نهاد امور تربیتی در دوران پس از انقلاب، در یک بزنگاه تاریخی و با همت شهیدان رجایی و باهنر، نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش بعد از انقلاب بود. این نهاد نوپا و نو رسیده، مورد طمع بیگانگان بوده و گروهک های منحرف همواره درصدد ضربه زدن به آن بودند و یکی از اهداف آنها نوجوانان، مدارس و حوزه تعلیم و تربیت بود که با تیزبینی این شهیدان عزیز و تلاش های فرهنگیان فرهیخته، نهاد امور تربیتی در مدارس تاسیس شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری، عامل پویایی و مستدام بودن یک جامعه را در انتقال عقاید و باورها و ارزش ها به نسل های بعد دانست و افزود: آموزش و پرورش بهترین بستر و فضا برای این امر مهم است.

وی با بیان اینکه در سال های اولیه این نهاد، نیروهای انقلابی در مدارس شروع به فعالیت و از مرزهای اعتقادی دانش آموزان حراست و پاسداری کردند تصریح کرد: در طول تاریخ بیش از ۴٠ ساله انقلاب اسلامی، همیشه مورد طمع دشمنان بوده ایم اما در این برهه از زمان، اتفاق مبارکی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری محقق شده است که ایشان در این بیانیه بحث محاصره تبلیغاتی را گوشزد می کنند. باید توجه داشت اگر در آن سال ها، دشمن از ابزارهای رسانه ای برخوردار نبود؛ امروز ابزارهای متعدد و متنوعی در اختیار دارد و این موضوع مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آیین گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی، هفته تربیت اسلامی و تجلیل از معاونان، مربیان و پیشکسوتان امور تربیتی آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری، با حضور آیت الله شاه چراغی امام جمعه شهرری، مسئول برگزاری طرح جهاد تبیین بیانیه گام دوم کشور حجت الاسلام فخریان و مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری برگزار شد.


خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه گودرزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار