اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در 1680 مدرسه آذربایجان‌ غربی انجام می‌شود

ارومیه (پانا) - سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در یکهزار و 680 مدرسه متوسطه دوره اول و دوم، فنی و حرفه‌ای و کارودانش استان انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۹۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در 1680 مدرسه آذربایجان‌ غربی انجام می‌شود

میرصادق جامعی، معاون آموزش ابتدایی و سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در مراسم افتتاحیه تأمین مدرسین الگوی تعالی مدیریت مدرسه در آذربایجان غربی که بصورت ویدئو کنفرانس در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور است و همه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی برگرفته از این سند و با رویکرد تربیتی است.

وی بیان کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه برگرفته از سند تحول بنیادین و جزو برنامه‌های اولویت دار آموزش و پرورش است که در هزار و 680 مدرسه متوسطه دوره اول و دوم، فنی و حرفه و کار و دانش استان در حال اجراست.

جامعی ادامه داد: کیفیت بخشی به آموزش و حرکت از وضعیت موجود مدرسه بسوی وضعیت مطلوب هدف اصلی برنامه تعالی مدیریت مدرسه است.

وی گفت: با ارزیابی عملکرد مدارس در اجرای برنامه‌های عملیاتی، مدارس برتر در اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه انتخاب خواهد شد.

برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی تعالی بخش، مدرسه محور، مشارکت جو و کیفیت مدار ضمن تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی شرایطی را فرآهم آورد تا کلیه عوامل موثر در مدیریت مدرسه ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانایی های داخلی و پیرامونی خود، با اتخاذ رویکرد برنامه محوری نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه عملیاتی مدرسه اقدام کند و با نگاهی تیزبین و نقاد به صورت مستمر عملکرد مدرسه خود را نسبت به نقشه راه یا برنامه عملیاتی و هدف‌های قصد شده بسنجد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار