معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۴:

جوانان نقش مهم و تعیین کننده ای در ساختن جوامع بشری دارند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه 4 به مناسبت گرامیداشت8 اسفند، سالروزتاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی نقش جوانان را در کشف استعدادها و پرورش حائز اهمیت دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۹۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
جوانان  نقش مهم و تعیین کننده ای در ساختن جوامع بشری دارند

به مناسبت 8 اسفند، سالروز تاسیس نهاد مقدس امورتربیتی و هفته تربیت اسلامی آیین تجلیل از فعالین عرصه امور تربیتی با حضور محمدحسین لونی؛ مدیرآموزش و پرورش منطقه 4 ، علی گلشن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 4، جمعی از نمایندگان معاونین و مربیان پرورشی و قرآنی، مربیان تربیت بدنی، مشاوران در محل سالن اندیشکده تحول منطقه 4 آموزش وپرورش برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش، ضمن گرامیداشت هشتم اسفند ماه، سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی، یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر، بنیانگذاران این نهاد تربیتی، نقش و جایگاه نیروهای پرورشی مدارس را بسیار مهم و حیاتی دانسته و خاطرنشان کرد: امور تربیتی یکی از افتخارات و ارزش های ماندگار تاریخ انقلاب ایران است و در این کشور مربی پرورشی فقط یک مربی نیست بلکه یک تفکر و یک ارزش نهادی در جامعه است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه 4 نیز با اشاره به اهمیت حوزه تربیتی گفت: همکاران حوزه تربیتی باید عوامل سوء تربیت را شناسایی کنند و پیشگیری‌های لازم را به‌عمل آورند. تربیتی که مبتنی بر ترس، نازپروردگی، قیود بیجای اجتماعی و داشتن انتظار بیش از حد توان باشد، تربیتی ویترینی است که عواقب و تأثیرات بدی بر جای خواهد گذاشت و در همین زمینه باید مدارس را به‌عنوان مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین محل برای تعلیم و تربیت فرزندان، دریابیم.

گلشن با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه نیروی انسانی است، در ادامه گفت: این حوزه و با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، ضمن مهندسی دقیق ماموریت ها، نظام مدیریت و برنامه ریزی امور پرورشی مدارس، استفاده از ضوابط و مقررات لازم، برای رسیدن به اهداف مترقی ایران اسلامی، گام های بلند و بی بدیلی را برداشته است و ما بر این باوریم که در جهان کنونی ، نوجوانان و جوانان، نقش مهم و تعیین کننده ای در ساختن جوامع بشری دارند.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد نهاد مقدس امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر گفت: اهداف تشکیل امور تربیتی را حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش های انقلاب در مدارس باید دانست.

علی گلشن در این مراسم با اشاره به سبک زندگی اسلامی گفت: زیر بنای زندگی مسلمانان است، اگر ما تربیت را با قرآن و آموزه های اسلامی ودینی پیوند ندهیم تمامی تلاش هایمان بیهوده خواهد بود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش دو بال رشد وارتقاء با توجه به اولویت مسائل تربیتی است، گفت: در مسائل آموزش وپرورش بایستی بوی عطر تربیت اسلامی و دینی احساس شود و فضای مدارس با آموزه های قرآنی و دینی و اخلاق اسلامی تلطیف شود و دو نهاد مقدس خانه و مدرسه توجه بیشتری صورت گیرد و با ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر رفتارهای تربیتی متضاد و دوگانه از بین برود و اولیاء دانش آموزان در کنار اولیای مدارس می توانند قدم های موثر تری در تربیت فرزندان میهن اسلامی بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار