سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر:

تقویت پژوهش سراهای دانش‌آموزی ضرورت دارد

بوشهر(پانا)_ سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت برای ارتقا شایستگی‌دانش‌آموز پژوهشگر باید پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی تقویت شوند.

کد مطلب: ۱۲۵۸۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تقویت پژوهش سراهای دانش‌آموزی ضرورت دارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علی اکبر بازیار معاون آموزش متوسطه در گردهمایی مدیران پژوهش سراهای دانش‌آموزی شهرستان‌ها و مناطق استان در عمارت شیرینه دشتی اظهار کرد: تقویت فرهنگ مطالعه و تحقیق و پژوهش باید با رویکرد دانش‌آموز محوری در مدارس استان بیش از این مورد توجه متولیان امرآموزشی و تربیتی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به عنوان مراکزی علمی- پژوهشی از ظرفیت، توانمندی و پتانسیل بسیار بالایی در اکثر گرایش‌های علمی برخوردارند و ضرورت دارد به منظور شناسایی و فراهم آوردن زمینه رشد و هدایت استعدادها و پرورش خلاقیت‌های فردی و گروهی دانش‌آموزان و همچنین گسترش فرهنگ مطالعه و تحقیق و پژوهش تعامل و ارتباط موثرتری میان مدیران مدارس با این مراکز پژوهشی ایجاد شود تا بتوانیم بر اساس علاقه مندی و توانایی دانش‌آموزان گام‌های بلندتری در توسعه فعالیت‌های حوزه پژوهشی برداریم.

وی افزود: با توجه به رسالت مهم آموزش و پرورش در زمینه ارتقای شایستگی‌های دانش‌آموزان پژوهشگر که در راستای اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز می‌‍باشد، توجه به پژوهش‌سراها و استفاده مطلوب‌تر از این مراکز مورد تاکید این معاونت است.

بازیار ادامه داد: با توانمندسازی نیروی انسانی در پژوهش‌سراها و بکارگیری نیروهای تخصصی با انگیزه، خلاق و جوان، زمینه اجرای موفق جشنواره‌ها، المپیادها، مسابقات علمی- پژوهشی هموارتر می‌شود.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین به منظور حمایت مالی از پژوهش سراهای دانش‌آموزی و همچنین تعامل اثر بخش با پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، تحقیقاتی و دانشگاهی و جلب حمایت آن‌ها امری ضروری است.

وی یادآور شد: تسهیل دستیابی دانش‌آموزان به یافته‌های علمی، پژوهشی و فناوری، تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و معلمان، ایجاد و تقویت انگیزه در میان آنان و هدایت دانش‌آموزان در مسابقات، جشنواره‌ها و عرصه‌های مهم علمی، فرهنگی، هنری و فناوری از جمله اهداف و رسالت پژوهش سراها است.

گفتنی است در پایان این گردهمایی از زحمات و تلاش های از مدیران و کارشناسان پژوهش سراهای دانش آموزی استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار