طاهر علمی: آموزش و پرورشی موفق است که قوه تفکر و اندیشه را در دانش‌آموزان فعال کند

تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در آیین تجلیل از مدال آوران المپیاد های علمی برگزیدگان بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی و رتبه های برتر بیست و ششمین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد با اشاره به اینکه شنیدن از اهمیت بسیاری برخوردار است، آموزش و پرورشی را موفق دانست که قوه تفکر و اندیشه را در دانش‌آموزان فعال کند.

کد مطلب: ۱۲۵۳۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
طاهر علمی: آموزش و پرورشی موفق است که قوه تفکر و اندیشه را در دانش‌آموزان فعال کند

آیین تجلیل از مدال آوران المپیاد های علمی برگزیدگان بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی و رتبه های برتر بیست و ششمین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد صبح امروز 14 بهمن 1400 بصورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور در تبریز نیز برگزار شد.

عاشور اکرمی در آیین تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی گفت: خلق فرصت ها و استفاده از آنها ماموریتی است که در سند تحول بنیادین برای دانش آموزان نخبه ترسیم شده است.

معاون آموزش متوسطه استان افزود: استان ما با پشتوانه های غنی علمی و فرهنگی همواره سهم قابل توجهی از افتخارات علمی کشور را دارد.

وی بیان کرد: تعداد دانش آموزان راه یافته به المپیادهای علمی سال قبل 12 نفر بوده و امسال به 20 نفر رسیده است.

اکرمی در پایان ادامه داد: آینده کشور در دست این دانش آموزان رتبه آور است و امیدواریم با کمک معلمان و مربیان تلاشگر این رتبه ها رو به رشد باشد.

معاون فرهنگی و پرورشی استان نیز در آیین تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی بیان کرد: قرآن می‌فرماید: تفاوت انسان با سایر مخلوقات خدا در برخورداری از علم و یادگیری است.

طاهر علمی ادامه داد: استفاده از گوش، چشم و قلب سه ابزار یادگیری برای انسان است و استفاده صحیح و درست از این ابزارها ما را به موفقیت می رساند.

وی گفت: اولین ابزاری که انسان متوجه آن می شود گوش است، چرا که موقع تولد اولین بار صدای بیرون را می‌شنود، بنابراین شنیدن اهمیت بسیاری دارد که با آن می‌توانیم چیزهای زیادی را یاد بگیریم.

علمی اضافه کرد: آموزش و پرورشی موفق است که قوه تفکر و اندیشه را در دانش آموزان فعال کند.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت از قرآن کریم بعنوان کتاب مسلمانان یاد کرد و گفت: قرآن کتاب مسلمانان و معلمش پیامبران و اهل بیت هستند پس باید با این کتاب مانوس باشیم.

معاون فرهنگی و پرورشی همچنین یادآور شد: باید به دانش آموزان یاد بدهیم پرسش کنند چرا که معلم برای پاسخ به آن مجبور به مطالعه است و در این صورت سطح علمی در معلمان ارتقا می یابد.

در پایان مراسم از برترین های استان در این المپیادها تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار